הסיכון להישנות ניוון מקולרי גילי נאווסקולארי בעקבות טיפול בנוגדי-VEGF (מתוך Graefes Arch Clin Exp Ophthalmol)

מנתונים מוקדמים עולה כי עם טיפול נוגד-VEGF כנגד nAMD (Neovascular Age-related Macular Degeneration) תתכן הישנות של CNV (Choriodal Neovascular Membrane).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את מרווח הזמן עד להישנות פעילות CNV בעיניים עם nAMD לאחר טיפול בזריקות נוגדי-VEGF לתוך הזגוגית.

החוקרים אספו נתונים אודות חולים שטופלו ב-Ranibizumab בשל nAMD לפני פברואר 2009. החולים קיבלו טיפול על-בסיס PRN (Pro Re Nata) ועיניים עם CNV פעילה טופלו בשלוש זריקות חודשיות רצופות. הישנות פעילות CNV הוגדרה כהישנות נוזל בתוך או מתחת לרשתית בבדיקת OCT (Optical Coherence Tomography) או דלף בבדיקת FA (Fluorescein Angiography) לאחר רזולוציה ראשונית בעקבות טיפול בנוגדי-VEGF.

כל העיניים בהן תועדו לפחות שתי הישנויות של פעילות CNV במהלך המעקב נכללו בסקירה. החוקרים חישבו את מרווחי הזמן עד להישנות.

29 עיניים מ-28 חולים ענו על הקריטריונים למחקר. 2-6 הישנויות אובחנו בכל מקרה (ממוצע של 2.8). מרווחי הזמן עד להישנות נעו מ-41 ימים ל-523 ימים (ממוצע של 5.5 חודשים). ב-22 עיניים (76%) תועדו לפחות שתי הישנויות פריודיות (הישנויות במרווחי זמן של פחות מ-50 ימים). ב-12 עיניים (41%) כל ההישנויות אירעו לאחר מרווחי זמן קבועים (2-4 הישנויות, ממוצע 2.3 הישנויות). בשבע עיניים (24%) ההישנויות הופיעו במרווחי זמן לא-קבועים (2-3 הישנויות, ממוצע של 2.1 הישנויות). בכל 11 העיניים עם נגע CNV קלאסי תועדו לפחות שתי הישנויות פריודיות. בעיניים עם נגעי CNV סמויים תועדו הישנויות במרווחי זמן קבועים ב-11 מבין 18 המקרים (61%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאחר טיפול בחולים עם nAMD בנוגדי-VEGF תתכן הישנות CNV. הכרת מרווחי הזמן לעד להישנות עשויה לסייע בפיתוח תכנית טיפול מותאמת וטיפול מניעתי.

Graefes Arch Clin Exp Ophthalmol

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה