התערבות לשיפור מצב הרוח משפרת גם את מצב מחלת המעי הדלקתית (eBioMedicine)

STOMACH PAIN
התערבויות שונות המשפרות את מצב הרוח מפחיתות דלקת כללית וסמנים ביולוגיים ספציפיים למחלה באנשים עם מחלת מעי דלקתית, כך עולה מסקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה שפורסמה ב-eBioMedicine

התערבויות שונות המשפרות את מצב הרוח – כמו טיפול פסיכולוגי, תרופות נוגדות דיכאון ופעילות גופנית – מפחיתות דלקת כללית וסמנים ביולוגיים ספציפיים למחלה באנשים עם מחלת מעי דלקתית (IBD), כך עולה מסקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים מבוקרים שפורסמה ב-eBioMedicine. “הממצאים שלנו מצביעים על כך שהתערבויות הקשורות במצב הרוח יכולות להיות כלי רב ערך בגישה שלנו לעזור לחולי מחלות מעי דלקתיות”, אמרה המחברת הראשית של המחקר.

בהסתכלות על נתונים מ-28 מחקרים אקראיים מבוקרים שכללו 1789 משתתפים, צוות המחקר הראה כי התערבויות במצב הרוח השפיעו על אינדיקטורים של מחלות מעי דלקתיות כמו C-reactive protein ו-Calprotectin בצואה, וסמנים ביולוגיים דלקתיים כלליים אחרים. החוקרים מצאו שהתערבויות לשיפור מצב הרוח הפחיתו באופן משמעותי את רמות הסמנים הביולוגיים הדלקתיים בהשוואה לביקורות המקבילות לירידה של 18% בסמנים ביולוגיים דלקתיים.

לטיפולים פסיכולוגיים היו את ההשפעה הטובה ביותר הקשורה לדלקת בחולי מחלות מעי דלקתיות, בהשוואה לתרופות נוגדות דיכאון או פעילות גופנית. טיפולים אלו כללו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול בקבלה ובמחויבות, והפחתת מתח המבוססת על מיינדפולנס. הערכה של סמנים דלקתיים בנפרד למחלות מעי דלקתיות הדגימה הפחתה קטנה, אך מובהקות סטטיסטית בערכי ה-CRP ובערכי ה-Calprotectin בצואה לאחר ההתערבות במצב הרוח.

בנוסף, התערבויות שהשפיעו בצורה חיובית יותר על מצב הרוח השפיעו יותר על ההפחתה בסמנים הביולוגיים הדלקתיים, מה שעשוי להצביע על כך שמצב רוח טוב יותר יכול להפחית דלקת במעי, כתבו המחברים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה