Acute Pain

משרד הבריאות עושה צעדים משמעותיים למציאת פתרון למחסור אפשרי באפידורל (הודעת ארגון המיילדות)

יולדת ארגון המיילדות

הודעת ארגון המיילדות

משרד הבריאות וארגון המיילדות בישראל ערכו הבוקר (חמישי 13.10.2022) פגישת עידכון בנושא החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית. במהלך הפגישה התרשמו מיילדות הארגון שמשרד הבריאות עושה צעדים משמעותיים לקראת מציאת פיתרון חלופי וסוכם על פגישת המשך בעוד כשבועיים. בעקבות הפגישה אומרת הבוקר אסנת לוי, ראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל ומיילדת בחדר לידה במרכז הרפואי הלל יפה:

“הייתה פגישה מעולה, קיבלנו מידע מעודכן ותחושה ממשית שמשרד הבריאות פועל באופן פרואקטיבי ולכן חשוב לנו להמשיך ולהעביר מסר מרגיע לנשים ולחדד. כרגע אין מחסור. כל הלידות עם הרדמה אפידורלית מתבצעות כרגיל. אנחנו בטוחות שלא נגיע לשם. בכל מקרה אנחנו שם אתכן, מובילות את תהליך הלידה ועומדות על זכות הבחירה שלכן, ללדת עם או בלי אפידורל”.

בארגון המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה מזכירים כי: “החשש הוא צפי עתידי בלבד למחסור במלאי בגלל קושי ביצור של הציוד החד פעמי המשמש להולכת חומרי ההרדמה. אין מחסור ולא יהיה מחסור בתרופות עצמן. באשר לציוד, כאמור התרשמנו עמוקות שמשרד הבריאות עושה את כל הנדרש כדי לאתר חלופות נוספות ואנחנו מנהלות קשר בנושא עם איגוד הרופאים המרדימים.”

בארגון גם קוראים לשנות את התקינה של המיילדות ומדגישים כי: “כדי לתת מענה מיטבי לאישה עם או בלי אפידורל ביחס של מיילדת לכל יולדת יש צורך אקוטי בתוספת תקנים לחדרי הלידה כמקובל במדינות מפותחות. המצב היום בארץ שבו כל מיילדת מטפלת ב – 3-4 יולדות בכל משמרת במקביל מזמן לא מתאים למדינת ישראל עם שיעור פריון גבוה במיוחד של 3.04 לידות לכל משפחה והיקף של כ – 170,000 לידות בשנה לאישה. בין אם יש משבר אפידורל ובין אם אין משבר, חיוני להוסיף תקנים ויפה שעה אחת קודם.”

יצוין כי בימים אלו מקדם ארגון המיילדות, את מודל ליווי הריון רציף לנשים ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. התמודדות עם כאבי הלידה הוא אחד הנושאים בהם יעסוק הפרוטוקול האישי במטרה להתאימו לצרכים הספציפיים של כל יולדת.

נשים בהריון שרוצות להתייעץ לקראת הלידה, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 4,000 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות מארגון המיילדות בישראל. בקבוצה ניתן להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות מדעיות. הכניסה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה