Addictions

השפעות חלב אם על חומרת תסמונת הגמילה של ילודים לאמהות מכורות לסמים ועל התוצאה(Pediatrics)/ מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

במחקר שפורסם לאחרונה נמצאה השפעה מיטבה של צריכת חלב אם על חומרת סינדרום הגמילה ועל תוצאותיו בקרב ילודים.
החוקרים ערכו סקירת רשומות רטרוספקטיבית שבה נכללו 190 זוגות של אמהות מכורות לסמים וילודיהן. המשתתפים סווגו לקטגוריות על-פי סוג החלב העיקרי שנצרך על-ידי הילוד ביום החמישי לחייו (חלב אם ב-85 מהזוגות או פורמולה ב-105 מהזוגות).
החוקרים השתמשו במערכת הדרוג של Finnegan על-מנת לעקוב אחר הנבדקים, ומתן טיפול תרופתי החל במידה והתקבלו שני דרוגים מערך של 8 ומעלה.
דרוגי ה- Finneganהממוצעים היו נמוכים באופן מובהק סטטיסטית בקרב הקבוצה שצרכה חלב אם במהלך 9 הימים הראשונים לחייהם , אפילו לאחר סיווג הנבדקים על-פי פגות וחשיפה לסמים מרובים ולמתדון.
מספר נמוך באופן מובהק סטטיסטית של ילודים היו זקוקים לטיפול גמילה בקבוצה שצרכה חלב אם. באנליזה מרובת משתנים, שהיתה מבוקרת מבחינת חשיפה לסמים הקשורים לסיכון גבוה לסנדרום גמילה בילודים, חשיפה לכמה סמים ופגות, נקשרה צריכת חלב אם לירידה בצורך למתן טיפול בסינדרום הגמילה של הילודים.
החוקרים מסכמים כי חלב אם נקשר לירידה בחומרת סינדרום הגמילה בילודים, לדחיית הופעת הסינדרום בילודים, ולירידה בצורך במתן טיפול תרופתי, ללא תלות בגיל ההיריון ובסוג הסם אליו נחשף הילוד.

PEDIATRICS Vol. 117 No. 6 June 2006, pp. e1163-e1169

הערות עורך:

הממצאים ברורים ביותר מאחר ובמידה והאם ממשיכה לצרוך סמים לאחר הלידה, הרי חלקם מופרש בחלב וע”י ההנקה התינוק ממשיך לקבל את מינון הסם לו הורגל. בשל כך תסמונת הגמילה תופיע מאוחר יותר, אם בכלל. בעבר טיפלתי בילודים עם תסמונת גמילה קלה יחסית שטופלו בגמילה ע”י הנקה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה