Addictions

ירידה במשקל בטיפול ב-Semaglutide נשמרת עד 3 שנים (EASD)

סוכרת DIABETES

מחקר ישראלי חדש שהוצג בכנס השנתי של האגודה האירופית לחקר סוכרת (EASD), הראה שטיפול בתרופה semaglutide משפר באופן משמעותי את בקרת הסוכר בדם ואת הירידה במשקל במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 למשך עד שלוש שנים.

לפי פרופסור אברהם קרסיק, מהמכון למחקר וחדשנות במכבי שירותי בריאות שהוביל את המחקר, “ניתוח ארוך הטווח שלנו של semaglutide בקבוצה גדולה ומגוונת של חולים עם סוכרת מסוג 2 הדגים שיפור רלוונטי מבחינה קלינית בשליטה ברמת הסוכר בדם ובירידה במשקל לאחר 6 חודשי טיפול, דומה לזה שנראה במחקרים אקראיים”. הוא הוסיף כי “חשוב לציין, ההשפעות הללו נמשכו עד 3 שנים, ותומכות בשימוש ב-semaglutide פעם בשבוע לניהול ארוך טווח של סוכרת מסוג 2”.

בעוד שיעילותו של semaglutide פעם בשבוע לטיפול בסוכרת מסוג 2 הוכח כבר במחקרים אקראיים מבוקרים, טרם פרסום מחקר זה היו חסרים נתונים ארוכי טווח בקנה מידה גדול מהעולם האמיתי.

חוקרים ישראלים ממכבי שירותי בריאות, ארגון הבריאות השני בגודלו בישראל (הכולל 2.6 מיליון איש), ניתחו רטרוספקטיבית נתונים על השימוש ב-semaglutide ב-200,000 חולים ממרשם הסוכרת של מכבי. 23,442 מטופלים נכללו במחקר, מתוכם 6049 היו במעקב במשך שנתיים או יותר. ממוצע הבסיס של ערכי ה-A1c היה 7.6%-7.9%; מדד מסת הגוף (BMI) היה 33.7-33.8; 84%-88% טופלו במטפורמין; 30% באינסולין; ו-31% טופלו ב-GLP-1 RA אחר לפני הטיפול ב-semaglutide.

תוצאות המחקר הראו כי ערכי ה-A1c ירדו בממוצע ב-0.77% (מ-7.6% ל-6.8%) ומשקל הגוף ירד ב-4.7 ק”ג (מ-94.1 ק”ג ל-89.7 ק”ג) לאחר 6 חודשי טיפול. הפחתות אלו נשמרו במהלך 3 שנות מעקב בסביבות 1000 חולים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה