AIDS and HIV

הטיפול המועדף ל-HIV בבני הנוער (Journal of the International AIDS Society)

התרופות Dolutegravir ו-Raltegravir נמצאו יעילות ובטוחות לשימוש כטיפול ב-HIV בבני נוער לפי מספר מחקרים וניסויים קליניים

התרופות Dolutegravir ו-Raltegravir נמצאו יעילות ובטוחות לשימוש כטיפול ב-HIV בבני נוער לפי מספר מחקרים וניסויים קליניים. היעילות של Dolutegravir הייתה גבוהה יותר, כך שרמות הדיכוי הנגיפי היו גבוהות מ-70% לאחר 12 חודשי טיפול, לעומת היעילות של Raltegravir שנעה בין 42% ל-83%.

המחקר פורסם בכתב העת Journal of the International AIDS Society.

החוקרת הראשית, ד”ר קלייר טאונסנד, אפידמיולוגית ויועצת למחלקת HIV של ארגון הבריאות העולמי בז’נבה, שוויץ, אומרת כי “הממצאים הללו תומכים בשימוש בשתי התרופות כחלק ממשטרי הטיפול ב-HIV המומלצים על ידי ארגון הבריאות העולמי. תרופות אלו יעילות בקרב המבוגרים, וכעת הן נותנות ביטחון להמשך השימוש בילדים ובני נוער”.

התרופות הללו מהוות טיפולי קו ראשון ושני בחולי HIV, בשל יעילותן ובשל תופעות הלוואי הנמוכות בהשוואה לתרופות אנטי-רטרו-ויראליות אחרות.

טאונסנד ועמיתיה סקרו את הספרות והניסויים הקליניים שנערכו בין השנים 2009-2021. נתונים אודות Dolutegravir נאספו מ-11 מחקרים שכללו 2330 ילדים ובני נוער, ונתונים אודות Raltegravir נאספו מ-10 מחקרים שכללו 649 ילדים ובני נוער. תופעות לוואי בדרגה 3/4 דווחו ב-0-50% מהמקרים בכל המחקרים. יש לציין כי התרופות לא נקשרו למקרי מוות כלשהם.

טאונסנד הזהיר כי יש צורך במחקר נוסף שיברר את הבטיחות והיעילות של Dolutegravir ו-Raltegravir לטווח ארוך בילדים ובני נוער, כמו גם את התוצאות השליליות של הטיפול בהן כגון עלייה במשקל, שינויים מטבוליים ונוירופסיכיאטריים ועוד.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה