Allergy other

אימונותרפיה לטיפול באלרגיות מומלצת לילדים בגיל צעיר ככל הניתן

מתוצאות מחקר ניסיוני שנערך באנגליה עולה כי למתן של אימונותרפיה כנגד אלרגן ספציפי בגיל צעיר ישנו יתרון על פני הטיפול המומלץ כיום בילדים עם אלרגיים.   

החוקרים שדיווחו על ממצאים אלה לאחרונה, טוענים כי ישנן יותר ויותר עדויות לכך שאימונותרפיה כנגד אלרגן ספציפי עשויה לשנות את אופי התגובה האלרגית וכן את אפשרות התפתחותה לאסטמה. יתרה מכך, לדבריהם הוכח כי ילדים עם רגישות אלרגית קבועה מגיל צעיר מצויים בסיכון גבוה לפגיעה בתפקוד הריאתי.

החוקרים טוענים כי האסטמה הינה מחלה המופיעה בגיל צעיר ומאמינים שיש להתערב מוקדם ככל הניתן במסלול היווצרות התהליך האלרגי.

הם מסבירים כי על פי רוב אימונותרפיה כנגד אלרגן ספציפי ניתנת לילדים רק בגיל 5 שנים. במחקר נבדק היתרון הקליני של התחלת אימונותרפיה בששה ילדים בגילאי 2.5 עד 4 שנים הסובלים מ-rhinitis קבוע ומאסטמה ועברו טיפול פרמקולוגי שכשל במהלך שנה. כמו כן נבדק כושר הילדים לשאת את הטיפול. שלושה מתוך הילדים סובלים גם מאלרגיות בעור. חלקיקי אבק עוררו תגובה אלרגית חיובית בעור בכל ששת הילדים, בארבעה מהם הופיעה תגובה חיובית גם בחשיפה לעובש ולפרוות חתולים, ובשלושה מהם גם בחשיפה לאבקת צמחים.    

החוקרים מוצאים כי אימונותרפיה כנגד אלרגנים ספציפיים שהחלו בה בהתאם לפרוטוקול הסטנדרטי נסבלה היטב על-ידי הילדים, מבלי שנצפתה כל תופעת לוואי מקומית או סיסטמית במהלך הטיפול כולו.

בנוסף, בכל הילדים נצפה שיפור משמעותי בסימפטומים והפחתה בצריכת תרופות לטיפול בסימפטומים באף ובמערכת הנשימה. בשניים מהילדים שסבלו מאקזמה אלרגית נצפה גם שיפור ניכר במצב העור.

החוקרים מסכמים כי הם מקווים שאימונותרפיה לטיפול באלרגיה תתחיל בילדים מוקדם יותר ויותר, ולמעשה- מוקדם ככל הניתן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה