Allergy other

Erythromycin ואי סבילות לאכילת חלב בפגים/מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

מטרת המחקר הייתה להעריך את היעילות של מינון נמוך אוראלי של erythromycin בטיפול באי סבילות לאכילת חלב בפגים.

במחקר השתתפו 60 תינוקות, שנולדו טרם המועד וסבלו מאי סבילות לאכילת חלב. ל-30 תינוקות ניתן טיפול ב- erythromycinבמינון של 1 mg לקילו כל 8 שעות ול-30 תינוקות ניתן פלצבו. החלוקה הרנדומאלית רובדה בעת ההרשמה למחקר על פי לידה בגיל היריון שהיה מעל ל-32 שבועות או שווה או מתחת ל-32 שבועות. המשתנה העיקרי היה אורך הזמן, שלקח ליצור האכלה אנטרלית מלאה מאז ההרשמה למחקר. במחקר נעשה ניטור אחר תופעות לוואי פוטנציאליות הקשורות עם erythromycin. קבוצות של כל רובד מקביל הושוו תוך שימוש ב- two-tail t-test וב- Mann-Whitney עבור משתנים רציפים וב- chi (2)וב- Fishers exact עבור משתנים קטגוריאליים.

עבור תינוקות בגיל היריון מעל ל-32 שבועות, קבוצת ה- erythromycinהשיגה האכלה אנטרלית מלאה מוקדם יותר בהשוואה לקבוצת הפלצבו (10.5+/-4.1 לעומת 16.3+/-5.7 ימים בהתאמה, P=0.01), אפיזודות מעטות יותר של שאריות בקיבה (P<0.05) ומשך קצר יותר של תזונה פרה-אנטרלית (P<0.05).

מצד שני, בתינוקות בגיל היריון של 32 שבועות או מתחת לזה, לא היו הבדלים משמעותיים בין קבוצת ה- erythromycin והפלצבו בנוגע למשתנים הללו.

לסיכום, מתן מינון נמוך אנטרלי של erythromycin קשור עם סבילות טובה יותר של אכילת חלב ומשך קצר יותר של האכלה פרה אנטרלית בתינוקות מעל גיל היריון של 32 שבועות. אפקט דומה בתינוקות צעירים יותר, שנולדו טרם המועד, לא הודגם.

J Perinatol. 2007 Jan;27(1):39-43. Epub 2006 Oct 12

Erythromycinwww1.e-med.co.il/Drug.aspx?drug_id=7623

הערות עורך:

גם במחלקה שבה אני עובד (אסף הרופא) אנו מנצלים את תופעת הלואי של אריתרומיצין ע”מ להאכיל פגים. אנו משתמשים במינון מעט גבוה יותר של 10 מ”ג לק”ג ליממה. מחקר זה מראה בצורה מבוקרת את אשר אנו חשים שמתן אריתרומיצין אכן מקצר את משך הזמן עד להשגת כלכלה אנטרלית מלאה. אין לזלזל בכך, מאחר וזה מוריד את שכיחות ה-NEC והזיהומים מאחר וישנם הרבה פחות ימי עירוי. תופעת הלואי המשמעותית ביותר של אריתרומיצין הניתן מוקדם הוא הקשר שבין מתן אריתרומיצין בשבועיים הראשונים לחיים לבין התפתחות Pyloric Stenosis.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה