Allergy other

טיפול באי סבילות לחלב בעזרת תמיסה אנטרלית המחקה נוזל אמניוטי אנושי (מתוך J Perinatol)/מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

אי סבילות לחלב היא בעיה נפוצה ב-NICU (neonatal intensive care unit),כאשר חלק מהמקרים יכולים להיות קשורים לשינויים אטרופיים במוקוזת המעי הדק. החוקרים שיערו כי בחולים אלה, אי סבילות לאכילת חלב יכולה להשתפר לאחר מתן אוראלי של גורמי צמיחה אנטרוציטים בתמיסה איזוטונית סטרילית המחקה נוזל אמניוטי.

12 ילודים המתאימים לקריטריונים של אי סבילות לאכילת חלב היו כשירים להשתתף במחקר הנוכחי. הם חולקו רנדואמלית לקבוצה 1 (test solution) או לקבוצה 2 (ביקורת). קבוצה אחת קיבלה 2.5 ml של test solution לקילו כל 3 שעות דרך צינור OG/NG (oral-gastric או nasal-gastric). הדבר הותחל, כשהחולה היה NPO בגלל אי סבילות לחלב והומשך עד ש-80 ml/k ליום של אכילת חלב נסבלו היטב או למקסימום של 7 ימים. קבוצה 2 קיבלה מתן OG/NG פלצבו כל 3 שעות עד ש-80 ml/k ליום של אכילת חלב נסבלו היטב או למקסימום של 7 ימים. רק האחות והרוקח ב-NICU היו מודעים לאיזה חולה קיבל איזה תמיסה. נפחי אכילת החלב עלו לפי הזמנות של הרופאים והאחיות במקום. משתנה המחקר היה קלוריות אנטרליות לקילו ליום במשך ועד ל-7 ימים לאחר הפסקת הטיפול.

17 חולים חולקו רנדומאלית לקבל תמיסת מבחן ו-9 לקבל תמיסת פלצבו. בכניסה למחקר, 2 הקבוצות לא היו שונות מבחינת, גיל ההיריון, גיל פוסט נטלי, סימנים של אי סבילות לחלב או קלוריות לקילו ליום, שנלקחו אנטרלית במהלך 3 הימים הקודמים.

מינוני המחקר ניתנו לממוצע של מתחת ל- 6 ימים (טווח בין 2 ל-7 ימים). במהלך השבוע לאחר מתן התמיסות, החולים, שקיבלו תמיסת מבחן, נטו לכיוון יותר קלוריות אנטרליות. ספציפית, הייתה להם עליה של בממוצע 78+/-20.8 cal/k ליום יותר מלפני המחקר. בעוד שהחולים, שקיבלו תמיסות פלצבו, חוו עליה ממוצעת של 55.9+/-33 cal/k ליום יותר בהשוואה ללפני המחקר (P=0.05 for a one-sided test and P=0.10 for a two-sided test). החולים, שקיבלו תמיסת מבחן גם נטו יותר לכיוון שינויים מעטים יותר בפורמולה בהשוואה לחולים, שקיבלו תמיסות פלצבו (P=0.10).

במחקר הנוכחי, מתן של גורמי צמיחה סטריליים ללא קלוריות המכילים תמיסה המחקה נוזל אמניוטי היתה נטייה שפורשה ע”י החוקרים כמשקפת סבילות טובה יותר לאכילת חלב. על בסיס זה, החוקרים מציעים לבצע מחקר יעילות שלב 3, תוך שימוש במידע הנוכחי לחישובי גודל המחקר.


J Perinatol. 2007 Jan;27(1):28-31.


הערות העורך:

יתכן ובמי השפיר יש גורמים טרופיים למערכת העיכול ויתכן ומחקר זה יהווה את הסנונית הראשונה שתבשר את שאר המחקרים הגדולים יותר בנושא זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה