Allergy other

טיפול ב-Benralizumab אינו-נחות לעומת Mepolizumab בחולים עם EGPA (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACR)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Rheumatology עולה כי טיפול ב- Benralizumab(פסנרה) הוביל לשיעורי הפוגה דומים ל-Mepolizumab (נוקלה) במחקר בשלב 3 להשוואה בין שתי התרופות בחולים עם עדות ל-EGPA (או Eosinophilic Granulomatosis with Polyangiitis) עמידה או חוזרת.

החוקרים מסבירים כי Benralizumab הינו נוגדן חד-שבטי הנקשר לשרשרת אלפא של קולטן ל-Interleukin-5 ומיועד כתוספת לטיפול אחזקה בחולים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אסתמה אאזנופילית חמורה, אך אינו מאושר ל-EGPA. טיפול ב-Mepolizumab הינו נוגדן חד-שבטי הומאני המכוון כנגד IL-5 והינו הטיפול היחיד המאושר ל-EGPA.

במחקר MANDARA נכללו 140 חולים (גיל ממוצע של 52 שנים, 60% נשים) עם EGPA שקיבלו טיפול בזריקה תת-עורית של Benralizumab במינון 30 מ”ג או Mepolizumab במינון 300 מ”ג כל ארבעה שבועות למשך 52 שבועות. המחקר הוגבל לחולים בגילאי 18 שנים ומעלה עם EGPA עמידה או חוזרת, אשר נדרשו לטיפול פומי בגלוקוקורטיקואידים במינון יציב טיפול לדיכוי חיסוני במשך לפחות ארבעה שבועות לפני ההקצאה האקראית. התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשיגו הפוגה לאחר 36 שבועות ו-48 שבועות.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההפוגה המתוקנים לאחר 36 שבועות ו-48 שבועות עמדו על 59.2% באלו בזרוע הטיפול ב- Benralizumab ועל 56.5% באלו בזרוע הטיפול ב-Mepolizumab. שיעור החולים שהשיגו מדד BVAS (או Birmingham Vasculitis Activity Score) אפסי היה דומה בין שתי הקבוצות (83% בזרוע הטיפול ב- Benralizumabלעומת 84.2% בזרוע הטיפול ב-Mepolizumab), כמו גם שיעור החולים תחת טיפול פומי בגלוקוקורטיקואידים במינון יומי של עד 4 מ”ג (62.1% לעומת 57.9%, p=0.59).

לאחר 48-52 שבועות, 86.1% מהחולים בזרוע Benralizumab השיגו ירידה של עד 50% במינון הטיפול בגלוקוקורטיקואידים, זאת בהשוואה ל-73.9% מהחולים בזרוע הטיפול ב-Mepolizumab, כאשר 41.4% מהחולים בזרוע Benralizumab השיגו ירידה של 100% במינון הטיפול בגלוקוקורטיקואידים, בהשוואה ל-25.8% מהחולים בזרוע Mepolizumab.

באשר לבטיחות הטיפול, שלוש תופעות הלוואי המובילות כללו COVID-19 (21.4% בזרוע Benralizumab לעומת 27.1% בזרוע Mepolizumab), כאבי ראש (17.1% לעומת 15.7%, בהתאמה) וכאבי מפרקים (17.1% לעומת 11.4%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Benralizumab אינו-נחות בהשוואה ל-Mepolizumab בטיפול בחולים עם EGPA.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACR

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה