Allergy other

טיפול במעכבי תעלות מימן פעמיים ביום מלווה בשיעורים גבוהים יותר של הפוגה של דלקת וושט אאזנופילית (Am J Gastroenterol)

מתן מעכבי תעלות מימן פעמיים ביום מלווה בשיעורי תגובה היסטולוגית גבוהים יותר בחולים עם דלקת וושט אאזנופילית (Eosinophilic Esophagitis), בהשוואה לטיפול הניתן פעם ביום, גם אם המינון היומי הכולל נותר ללא שינוי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The American Journal of Gastroenterology.

מאחר ומשטר הטיפול האופטימאלי במעכבי תעלות מימן כנגד דלקת וושט אאזנופילית אינו מובן היטב, החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי לקביעת הגישה הטובה ביותר להשראת הפוגה היסטולוגית בחולים עם המחלה.

מדגם המחקר כלל 305 מבוגרים (54.6% גברים; גיל ממוצע של 44.7 שנים) עם אבחנה חדשה של דלקת וושט אאזנופילית שלא טופלה קודם לכן. כל המשתתפים טופלו במעכבי תעלות מימן במינון סטנדרטי (20 מ”ג פעם ביום), בינוני (40 מ”ג פעם ביום או 20 מ”ג פעמיים ביום) או במינון גבוה (40 מ”ג פעמיים ביום) למשך לפחות שמונה שבועות.

כל המשתתפים עברו אנדוסקופיה חוזרת 8-12 שבועות לאחר התחלת טיפול במעכבי תעלות מימן.

התוצא העיקרי היה תגובה היסטולוגית לטיפול במעכבי תעלות מימן, אשר הוגדר בנוכחות פחות מ-15 אאזנופילים/שדה בעוצמה גבוהה בביופסיה חוזרת של הוושט.

מהנתונים עולה כי 42.3% מהחולים השיגו תגובה היסטולוגית למעכבי תעלות מימן.

בקבוצת הטיפול במינון בינוני, שיעורי התגובה ההיסטולוגית היו גבוהים יותר עם טיפול במעכבי תעלות מימן במינון 20 מ”ג פעמיים ביום  בהשוואה לטיפול במינון 40 מ”ג פעם ביום (52.8% לעומת 10%, p<0.0001).

בהשוואה לטיפול במינון סטנדרטי של מעכבי תעלות מימן, טיפול במינון בינוני פעמיים ביום לווה בשיעורי תגובה היסטולוגית גבוהים יותר (יחס סיכויים מתוקן של 6.75, p=0.008), כך גם תואר עם טיפול במינון גבוה (יחס סיכויים מתוקן של 12.8, p<0.0001), אך לא עם טיפול במינון בינוני פעם ביום.

שיעורי תגובה היסטולוגית היו דומים עם טיפול במינון בינוני פעם ביום ועם מינונים סטנדרטיים של מעכבי תעלות מימן (p=0.81) ועם טיפול במינון בינוני פעמיים ביום ומינון גבוה (p=0.82).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול במעכבי תעלות מימן שניתן פעמיים ביום ככל הנראה יעיל יותר מטיפול הניתן פעם ביום בהשראת הפוגה היסטולוגית בחולים עם דלקת וושט אאזנופילית, גם כאשר המינון היומי הכולל זהה. משטר הטיפול האופטימאלי להשגת הפוגה היסטולוגית בחולים עם דלקת וושט אאזנופילית הינו ככל הנראה טיפול במינון בינוני הניתן פעמיים ביום (20 מ”ג פעמיים ביום) מאחר ולא תועד ערך מוסף למינון גבוה (40 מ”ג פעמיים ביום).

Am J Gastroenterol, March 15, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה