Asthma

טיפול ב-Mepolizumab משפר תסמיני אסתמה במבוגרים (J Allergy Clin Immunol: In Practice)

במבוגרים עם אסתמה שהחלו טיפול ב-Mepolizumab (נוקלה) תועד שיפור משמעותי בתסמינים לאחר שנה אחת, ללא תלות במחלות נלוות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אסתמה חמורה הינה מחלה מורכבת, כאשר מחלות רקע עשויות להשפיע על תוצאות המחלה. מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות של Mepolizumab בחולים עם אסתמה חמורה ותחלואה נלווית.

מחקר REALITI-A היה מחקר פרוספקטיבי, בינלאומי, שכלל מבוגרים עם אסתמה שהחלו טיפול ב- Mepolizumab, שניתן בזריקה תת-עורית ובמינון של 100 מ”ג. בניתוח פוסט-הוק הנוכחי בחנו החוקרים את התוצאות לאחר שנה אחת בחלוקה לפי מחלות רקע: סינוסיטיס כרונית עם פוליפים באף, מחלת ריפלוקס קיבה-וושט, דיכאון/חרדה ומחלת ריאות חסימתית כרונית.

התוצאים שנבחנו כללו את שיעור התלקחות משמעותית-קלינית של אסתמה (התלקחות שדרשו טיפול סיסטמי בקורטיקוסטרואידים ו/או אשפוז או פניה לחדר מיון) בין 12 החודשים שטרם הטיפול ב- Mepolizumab ולאחר הטיפול ואת השינויים מתחילת המחקר במינון אחזקה יומי של קורטיקוסטרואידים, שאלון Asthma Control Questionnaire-5 ומדד FEV1 (או Forced Expiratory Volume in 1 second).

מדגם המחקר כלל 822 משתתפים, מהם 321 (39%) עם סינוסיטיס ופוליפים באף, 309 (39%) עם GERD, 203 עם דיכאון או חרדה ו-81 עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (10%).

בהשוואת התוצאות לאחר הטיפול, בהשוואה למצב לפני הטיפול, שיעור התלקחויות משמעותיות-קלינית של אסתמה ירד ב-63% ומעלה; בקרב 298 חולים (39%) תחת טיפול אחזקה פומי בקורטיקוסטרואידים, חציון המינון פחת ב-50% ומעלה; מדד ACQ-5 ירד ב-0.63 נקודות ומעלה; מדד FEV1 עלה ב-74 מ”ל ומעלה.

בחולים עם סינוסיטיס ופוליפים באף לעומת אלו ללא מחלה זו תועד השיפור הגדול ביותר, עם ירידה בשיעור התלקחויות משמעותיות-קלינית בהיקף של 75%. בחולים ללא GERD, דיכאון/חרדה, או מחלת ריאות חסימתית כרונית תועד שיפור גדול יותר, בהשוואה לאלו עם מחלות הרקע, פרט למדד FEV1 בחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Mepolizumab הביא לשיפור התוצאים בחולים עם אסתמה חמורה, ללא תלות במחלות רקע, עם ערך מוסף בחולים עם סינוסטיס כרונית ופוליפים באף.

J Allergy Clin Immunol: In Practice, Jul 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה