Atrial Fibrillation

Dronedarone אושר לשימוש על-ידי האיחוד האירופי (מתוך Heartwire)

התרופה החדשה לטיפול בהפרעות קצב, Dronedarone (Multaq), אושרה לשימוש ע”י האיחוד האירופי, תוך סלילת המסלול לשימוש בתרופה ב-27 המדינות החברות באיחוד האירופי. שיווק התרופה צפוי להתחיל בבריטניה ובגרמניה בינואר 2010.

השימוש ב- Dronedaroneכבר אושר בארצות הברית, קנדה, שוויץ וברזיל. התרופה מיועדת לטיפול במבוגרים עם היסטוריה של פרפור פרוזדורים לא-קבוע בהווה, למניעת הישנויות פרפור פרוזדורים או להאטת הקצב החדרי. שכיחות פרפור פרוזדורים נעה סביב 4.5 מיליון חולים באיחוד האירופי, וזהו הגורם האחראי לשליש מהאשפוזים בשל הפרעות קצב במדינות אלו.

מהחברה נמסר כי נראה ש- Dronedaroneהינה אפשרות בטוחה יותר לטיפול נגד הפרעות קצב בהשוואה ל-Amiodarone, לה תופעות לוואי מטרידות. ממטה-אנליזה בנושא עולה כי ייתכן ו- Dronedarone מעט פחות יעיל.

אישור הטיפול ב- Dronedarone מבוסס על תוצאות מחקר ATHENA, וכן מספר מחקרים אחרים, כולל EURIDIS, ADONIS ו-DIONYSOS. במחקר ATHENA, הטיפול ב- Dronedarone הביא לירידה של 24% בסיכון לתמותה מכלל הסיבות או לאשפוז מסיבות קרדיווסקולאריות, בהשוואה לפלסבו.

הטיפול ניתן במינון 400 מ”ג, פעמיים ביום, וניתן להתחילו ללא-אשפוז עם ניטור מינימאלי. התווית הנגד למתן הטיפול כוללת חולים לא-יציבים עם אי-ספיקת לב בדרגה 3 או 4 לפי NYHA.

לידיעה ב-Heartiwire

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה