Back pain

התרופות הטובות ביותר ללא אופיאטים להקלת כאבי גב תחתון (Journal of Orthopedic Research)

כאב גב
מחקרים חדשים שכללו יותר מ-3,000 מטופלים הוכיחו כי מרפי שרירים ותרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAIDs) היו יעילים בהפחתת כאב גב תחתון חריף בטווח של שבוע מתחילת הטיפול

מחקרים חדשים שכללו יותר מ-3,000 מטופלים הוכיחו כי מרפי שרירים ותרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAIDs) היו יעילים בהפחתת כאב גב תחתון (LBP – Low Back Pain) חריף בטווח של שבוע מתחילת הטיפול. ניתוח המחקרים נעשה על ידי חוקרים גרמנים ופורסם ב- Journal of Orthopedic Research. החוקרים וביניהם, ד”ר אליס בארונצ’יני, בית החולים האוניברסיטאי RWTH, אאכן, גרמניה, מדגישים את חשיבות המחקרים בכך שכאבי גב תחתון חריפים מהווים גם כיום גורם נפוץ מאוד לנכות ברחבי העולם ולנטל סוציו-אקונומי משמעותי.

הניתוח כלל 18 מחקרים, בהם 3478 מטופלים שסבלו מכאבי גב תחתון חריפים שנמשכו פחות מ-12 שבועות. הצוות ניתח מחקרים שחקרו רק את עמוד השדרה המותני, בעוד מחקרים שכללו אופיואידים הוצאו מהניתוח. גילם הממוצע של המטופלים היה 42.5 שנים, ומתוכן 54% נשים. כמו כן, משך הזמן הממוצע להופעת התסמינים לפני קבלת טיפול היה 15.1 ימים.

החוקרים הראו כי טיפול במרפי שרירים וב-NSAIDs נמצא יעיל בהפחתת כאב ובמניעת נכות במטופלים עם LBP חריף לאחר כשבוע אחד של טיפול. יתר על כן, השילוב של NSAIDs ופרצטמול/אצמינופן הביא לשיפור משמעותי יותר מאשר טיפול ב-NSAIDs בלבד. עם זאת, נראה כי טיפול בפרצטמול/אצמינופן בפני עצמו לא השפיע על LBP.

החוקרים העידו על מספר מגבלות, ביניהן, חוסר היכולת להבחין בין ה-NSAIDs השונים, חוסר היכולת לבצע תת-אנליזה של התרופה או פרוטוקול הטיפול הטובים ביותר עבור סוג תרופה נתון, ותקופת מעקב קצרה של המטופלים. עם זאת, התוצאות שתומכות ביעילות של NSAIDs עבור LBP, מחוזקות על ידי מספר רב של מחקרים.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה