Back pain

כאב צווארי כרוני מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (Arthritis Res Ther)

בחולים עם אוסטיאוארתריטיס, כאב צווארי כרוני למשך תקופה של מעל שנה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Arthritis Research & Therapy. מהנתונים עולה חשיבות השלמת בדיקות סקר לאוסטיאוארתריטיס בחולים עם כאב צווארי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים התמקדו בקשר בין הפרעות בעמוד השדרה ובין אוסטיאוארתריטיס בקשישים. יתרה מזאת, אין מחקרים קודמים להערכת הקשר בין כאב צווארי ואוסטיאוארתריטיס וההשפעה האפשרית על הסיכון לתמותה בחולים עם אוסטיאוארתריטיס.

להערכת הקשר בין כאב צוואר ואוסטיאוארתריטיס החוקרים השלימו מחקר עוקבה שהתבסס על נתוני סקר NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) בין 2009 עד 2010. המחקר לא כלל חולים מתחת לגיל 20 שנים או עם אלו העדר נתונים אודות מדד מסת הגוף, מאפיינים דמוגרפיים או פעילות מחלה.

נתונים אודות כאבי צוואר נקבעו על-פי תשובות לחלק ה-Arthritis Questionnaire Section של הסקר. החולים עברו הערכה גופנית במטרה לקבוע את היקף אוסטיאוארתריטיס וכאבי צוואר, בעוד שנתוני התמותה נאספו על-פי נתונים ממאגרים ציבוריים.

מבין 5,965 משתתפים שנכללו בניתוח הנתונים, 8.18% אובחנו עם אוסטיאוארתריטיס, בעוד ש-5.92% דיווחו על כאב צווארי בדרגה מסוימת. מניתוח הנתונים עלה קשר בין כאב צווארי ובין אוסטיאוארתריטיס לאחר תקנון למאפיינים דמוגרפיים ואורחות חיים (יחס סיכון של 2.519, רווח בר-סמך 95% של 1.325-4.788). בחולים עם אוסטיאוארתריטיס, כאב צווארי שארך למעלה משנה נקשר באופן מובהק עם סיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה, הן לפני תקנון (יחס סיכון של 2.94, רווח בר-סמך 95% של 1.61-5.37) והן לאחר תקנון למאפיינים דמוגרפיים ואורחות חיים (יחס סיכון של 3.3, רווח בר-סמך 95% של 1.23-45.85).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר בולט בין כאב צווארי ובין אוסטיאוארתריטיס. בפרט, כאב צווארי כרוני לפרק זמן של מעלה שנה אחת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם אוסטיאוארתריטיס.

Arthritis Res Ther, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה