Bariatric Surgery

האם ניתוח בריאטרי מעלה או מוריד את הסיכון לסרטן? (JAMA Surgery)

נראה כי ניתוח בריאטרי מפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, אך הוא עשוי להעלות את הסיכון עבור סוגי סרטן אחרים, כך עולה מסקירה שפורסמה ב-JAMA Surgery

נראה כי ניתוח בריאטרי מפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, אך הוא עשוי להעלות את הסיכון עבור סוגי סרטן אחרים, במיוחד סרטן המעי הגס, כך עולה מסינתזה של עדויות עדכניות שפורסמה ב-JAMA Surgery.

“היה לאחרונה פרץ של מחקרים שבדקו את הקשר בין ניתוחים בריאטרים לבין הסיכונים האורכיים לפתח סרטן”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “עם זאת, לא היה ניתוח קפדני וביקורתי של הנתונים שפורסמו עד היום”.

בהערכת מחקר המראה קשר בין ניתוח בריאטרי לסיכון לסרטן באופן אורכי, מצאו החוקרים כי איכות המחקרים והממצאים שלהם “הטרוגניים ועשויים להיות רגישים להטיה”, אמר מחבר המחקר, והוסיף “נראה כי לניתוח בריאטרי יש את הקשר החזק והעקבי ביותר להפחתת הסיכון לסרטן השד, השחלות וסרטן רירית הרחם, עם זאת, היו סימנים מדאיגים ממחקרים פרה-קליניים ואפידמיולוגיים שניתוח בריאטרי עשוי להיות קשור לסיכון גבוה יותר לפתח סרטן המעי הגס”.

הוא ציין גם כי “ראשית, אין לשנות את תדירות מעקב הסרטן לאחר ניתוח בריאטרי בגלל ירידה כלשהי בסיכון לסרטן, ואסטרטגיית המעקב צריכה לשקף את זו של אדם בסיכון ממוצע. שנית, אין להרחיב את ההתוויות לניתוח בריאטרי לצורך הפחתת הסיכון לסרטן”.

המחברים הצביעו על מספר מחקרים שנראה כי תומכים בקשר בין ניתוח בריאטרי לבין ירידה בסיכון לסרטן הקשור להורמונים. ביניהם מחקר תצפיתי של 6,781 מטופלות בקנדה שהראה ירידה משמעותית בסיכון לסרטן השד במעקב חציוני של 5 שנים באלה שעברו ניתוח בריאטרי לעומת אלו שלא (P=0.01).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה