Bleeding

סיכון מוגבר לדימום נרתיקי חריג בנשים בעקבות חיסון כנגד קורונה (Sci Adv)

במאמר שפורסם בכתב העת Science Advances מדווחים חוקרים כי בנשים ללא מחזורי ווסת תועדה עליה בסיכון להופעת דימום נרתיקי חריג לאחר קבלת חיסונים כנגד נגיף הקורונה. הם העלו את האפשרות כי ייתכן והתופעה קשורה לחלבון הזיז של נגיף ה-SARS-CoV-2 בחיסונים.

בעקבות זמינות החיסונים כנגד קורונה, נשים רבות החלו לדווח על דימומי ווסת כבדים מהרגיל. חוקרים מנורבגיה בחנו את הנתונים, תוך התמקדות בנשים ללא מחזורי ווסת, דוגמת נשים לאחר-מנופאוזה או נשים תחת גלולות למניעת הריון.

החוקרים התבססו על נתוני סקר Norwegian Mother, Father, and Child Cohort Study ובחנו את הנתונים אודות למעלה מ-21,000 נשים לאחר-מנופאוזה, סביב-מנופאוזה, או נשים ללא מחזורי ווסת. חלק מהנשים הללו היו תחת טיפול ארוך-טווח בגלולות למניעת הריון.

מהנתונים עולה כי 252 נשים לאחר-מנופאוזה, 1,008 נשים סביב תקופת המנופאוזה ו-924 נשים לפני-מנופאוזה דיווחו על דימום נרתיקי לא-צפוי. כמחצית דיווחי כי הדימומים אירעו בתוך ארבעה שבועות מקבלת מנת החיסון הראשונה ו/או השנייה. הסיכון לדימום היה גבוה פי 3-5 בנשים לפני-מנופאוזה וסביב תקופת המנופאוזה וגבוה פי 2-3 בנשים לאחר-מנופאוזה.

החוקרים כותבים כי דימום לאחר-מנופאוזה הוא לרוב תופעה חמורה ועשוי להעיד על מחלה ממארת. הבנת המצב החיסוני של האישה עשויה לסייע בהבנת הרקע להופעת הדימום החריג.

Sci Adv, Sep 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה