Cardio-Oncology

סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בחולים עם מחלות ממאירות (BMC Cancer)

כאב חזה

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Cancer מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סרטן סיכון גבוה יותר משמעותית למחלה קרדיווסקולארית פטאלית ולא-פטאלית, כאשר הסיכון הגבוה ביותר תואר בשנה הראשונה לאחר האבחנה וירד כל שנה לאחר מכן.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על עדויות סותרות באשר לסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם מחלות סרטן. מטרתם כעת הייתה לבחון את הסיכון למחלות לב וכלי דם בין חולים עם וללא מחלות סרטן.

חולים עם ממאירויות נפוצות בטאיוואן גויסו למחקר בין 2007 ועד 2018, כאשר החוקרים התמקדו בסרטן מעי גס ורקטום, סרטן שד, סרטן ריאות, סרטן כבד, סרטן הפה, סרטן ערמונית וממאירויות של בלוטת התריס. תוצאי הסיום כללו מחלה קרדיווסקולארית פטאלית ולא-פטאלית, אשר הוגדרה כמחלת לב איסכמית ואירוע מוחי איסכמי.

החוקרים ערכו השוואה של הסיכון למחלות לב וכלי דם בין חולים עם ממאירות ובין חולים תואמים בגיל ומין וללא מחלה ממארת או מחלה קרדיווסקולארית.

בקרב 552,485 חולי סרטן (גיל ממוצע של 60.6 שנים; 47.7% נשים) שהיו במעקב לאורך חציון של 4.1 שנים, תועדו 32,634 מקרים של מחלה קרדיווסקולארית פטאלית ולא-פטאלית. בהשוואה לאוכלוסייה ללא מחלה ממארת, בקרב חולים עם ממאירות תועד סיכון גבוה ב-28% (יחס סיכון מתוקן של 1.28, רווח בר-סמך 95% של 1.25-1.30) למחלה קרדיווסקולארית.

הסיכון למחלות לב וכלי דם היה הגבוה ביותר בשנה הראשונה לאחר אבחנת ממאירות, כאשר יחס הסיכון המתוקן עמד על 2.31 (רווח בר-סמך 95% של 2.23-2.40), כאשר הסיכון הלך וירד כל שנה לאחר מכן.

ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בחולים עם מחלות ממאירות, בעיקר בשנה הראשונה לאחר אבחנת המחלה הממארת.

 

BMC Cancer, Nov 21, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה