Cirrhosis

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר זריקות Terlipressin לטיפול בחולים עם תסמונת הפטו-רנאלית (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור זריקות Terlipressin (טרליפרסין) לטיפול בחולים עם תסמונת הפטו-רנאלית עם ירידה מהירה בתפקוד הכלייתי.

המומחים מסבירים כי האבחנה והטיפול במקרים של תסמונת הפטו-רנאלית עשוי להיות מאתגר וישנה חשיבות רבה לניהול מוקדם של החולים. הטיפול ב- Terlipressinמהווה אפשרות חשובה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בחולים עם תסמונת הפטו-רנאלית וירידה מהירה בתפקוד הכלייתי, העשוי להביא לשיפור התפקוד הכלייתי ולהפחית את הסיכון לצורך בטיפול כלייתי חליפי, דוגמת דיאליזה.

האישור הנוכחי מבוסס על תוצאות מחקר כפל-סמיות שכלל 300 חולים עם תסמונת הפטו-רנאלית עם ירידה מהירה בתפקוד הכלייתי. במחקר זה, טיפול ב- Terlipressin במינון 0.85 מ”ג כל שש שעות למשך 14 ימים הוביל לשיפור התפקוד הכלייתי. החוקרים דיווחו כי ב-29% מהחולים שקיבלו את הטיפול תועד שיפור בתפקוד הכלייתי, זאת בהשוואה ל-16% מהחולים בזרוע הפלסבו.

הסיכונים של הטיפול כללו כשל נשימתי חמור ואירועים איסכמיים. על-פי ההודעה של הסוכנות, יש להימנע מהטיפול התרופתי בחולים עם ריכוז קריאטינין בדם של 5 מ”ג/ד”ל ומעלה.

Terlipressin הינו הטיפול התרופתי הראשון המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בחולים עם תסמונת הפטו-רנאלית.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה