Clinical Immunology

כמחצית מהחולים עם מחלה נשימתית המחמירה בעקבות אספירין הם אטופיים (מתוך כנס ACAAI)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) עולה כי כמחצית מכלל החולים עם מחלה נשימתית המחמירה בעקבות אספירין (Aspirin-exacerbated respiratory disease, AERD) הינם אטופיים. לדברי החוקרים, ממצא זה עשוי להשפיע על היעילות של תוכנית הטיפול הניתנת בכל אחד משני המצבים.

כך למשל, תוכניות לדה-סנסיטיזציה לאספירין עשויות במיוחד להיות מושפעות מקיומה של אטופיה כתחלואה נלווית, הם מציעים.

במחקר נכללו 22 חולים מבוגרים עם אבחנה קלינית של AERD אשר התקבלו לצורך דה-סנסיטיזציה לאספירין. נפסלו מהשתתפות חולים עם היסטוריה של אימונותרפיה קודמת לאלרגן, עם תבחין ביקורת להיסטמין שלילי או שנטלו Omalizumab. הנבדקים עברו שמונה בדיקות תגר בדקירה ל-33 אירואלרגנים נפוצים.

החוקרים מדווחים כי האלרגנים הגורמים השכיחים ביותר היו אבקני דשא, קשקשי חתול וקרדית אבק הבית, וכי שיעור האטופיה בקרב החולים עם AERD עמד סביב 52%, לרבות חולים החיוביים לתבחינים העוריים וכאלו אשר קיבלו טיפולי אלרגנים ספציפיים בעברם. לטענתם, לו היו מבצעים בדיקות אינטרא-דרמליות קרוב לוודאי שהיו מזהים שיעור גבוה עוד יותר של חולים מרוגשים, אם גי הרלוונטיות הקלינית של אבחנתם הייתה פחות ודאית.

החוקרים מסכמים כי בעוד שיש צורך בהמשך המחקר בתחום על מנת לוודא את שיעור האטופיה באוכולסיית חולי ה-AERD (לאור ממצאיהם אלו לפיהם שני המצבים מרבים להתקיים יחד), הרי שתוכנית טיפול ל-AERD אשר אינה כוללת טיפול אגרסיבי במחלה אלרגית יהיה פחות יעיל.

מתוך הכנס השנתי של ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) אשר נערך בפיניקס, אריזונה, בחודש נובמבר 2010.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה