Clinical Immunology

מהי היעילות של Icatibant בטיפול בהתקפי אנגיואדמה לרינגיאלית תורשתית חריפה? (מתוך כנס ACAAI)

מאת ד”ר בן פודה שקד

מתוצאות מחקרים חדשים בשלב III אשר הוצגו בכנס השנתי של ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) עולה כי השימוש בתכשיר Icatibant (פירזיר) ממשיך להיות יעיל ונסבל היטב בטיפול בחולים עם התקפים של אנגיואדמה לרינגיאלית תורשתית חריפה (Hereditary angioedema, HAE).

החוקרים מזכירים כי התכשיר Icatibant אושר בידי ה-European Union בשנת 2008 לטיפול בהתקפים חריפים של HAE במבוגרים עם חסר ב-C1-esterase-inhibitor (INH). לדבריהם, יעילותה ובטיחותה של התרופה הוערכו במסגרת שני מחקרים בשלב 3, ובעבודתם זו ניתחו נתונים אודות 78 התקפים לרינגיאליים ב-38 חולים אשר נכללו באותם מחקרים.

שלושים ושמונת החולים גויסו מ-15 אתרים ברחבי העולם, לרבות ישראל, ארגנטינה, צרפת, קנדה, גרמניה, פולין וארצות הברית. החוקרים מדווחים כי בסך הכל, 24 מהחולים טופלו בהתקף לרינגיאלי יחיד בעוד ש-14 הנותרים טופלו בתכשיר במספר התקפים (שני התקפים ב-7 חולים, 3 התקפים ב-4 חולים, 5 התקפים בחולה אחד, 7 התקפים בחולה נוסף וכן היה חולה שטופל בתכשיר ב-16 התקפים לרינגיאליים שונים).

לדברי החוקרים, מדדי ה-Investigators Global Assessments הראו שיפור מהיר בחומרת ההתקפים בעקבות הטיפול ב-Icatibant, כאשר ההתקפים נעשו פחות חמורים במהלך ארבע השעות שלאחר מתן התרופה, נקודת זמן בה מרביתם דווחו כקלים או לא-קיימים עוד, וזאת ללא תלות בחומרה ההתחלתית של ההתקף.

החוקרים מוסיפים כי הירידות שנצפו בחומרת ההתקפים היו ניכרות במיוחד בקרב 21 ההתקפים אשר דורגו כחמורים או חמורים מאוד בתחילתם. בנוסף, תרופה לטיפול חריף (עירוי של תרכיז C1-INH בארבעה חולים או זריקה נוספת של Icatibant בחולה אחד) נזקקה בחמישה התקפים של חמישה חולים שונים.

באשר לתופעות לוואי הכרוכות בטיפול, לא דווחו כאלה לדברי החוקרים, ולא נרשמו מקרים של הפסקת הטיפול, אם כי כמעט כל החולים ציינו תגובות באתר ההזרקה לרבות אודם, נפיחות, תחושת שריפה, גרד וכאב בעור. עם זאת, החוקרים טוענים כי תגובות אלו היו על פי רוב קלות עד בינוניות בעוצמתם וחלפו ללא צורך בהתערבות רפואית.

החוקרים מסכמים כי ממצאיהם אלו תומכים ביעילות ובבטיחות השימוש ב-Icatibant לטיפול בהתקפים חריפים של אנגיואדמה לרינגיאלית תורשתית בחולים עם HAE מסוג I או II.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה