Colorectal cancer

השמנה ויסראלית מלווה בסיכון מוגבר לסרטן מעי גס ורקטום (מתוך אתר Researchsquare)

OBESITY

 במאמר שפורסם באתר Researchsquare וטרם עבר סיקור עמיתים מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם השמנה ויסראלית, כולל חולים עם סוכרת ותסמונת מטבולית, שיעורי היארעות גבוהים של סרטן מעי גס ורקטום ואדנומה של מעי גס ורקטום.

 החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, שכלל 80 חולים עם סרטן מעי גס ורקטום, 80 חולים עם אדנומה של מעי גס ורקטום ו-80 משתתפים ללא גידול ממרכז אחד בין אפריל 2017 ועד אפריל 2019. חולים ללא עדות לגידול הותאמו לאלו עם סרטן מעי גס ורקטום לפי גיל ומין. המחקר לא כלל חולים עם היסטוריה של ממאירות, קולונוסקופיה לא-מלאה, מחלת מעי דלקתית, היסטוריה של תסמונת FAP, בצקת או נתונים לא-מלאים.

 מהנתונים עולים שיעורי הימצאות גבוהים יותר של סוכרת (p=0.016) בקרב חולים עם סרטן מעי גס ורקטום, בהשוואה לאלו ללא עדות לגידול. בחולים עם סוכרת, תסמונת מטבולית ויחס היקף מותניים לצוואר גבוה תועדו שיעורי היארעות גבוהים יותר של סרטן מעי גס ורקטום ואדנומה של מעי גס ורקטום.

 תסמונת מטבולית, יחס גבוה בין מותניים לירך (יחס סיכויים של 2.795) או בין מותניים לגובה (יחס סיכויים של 3.009) לוו בסיכון מוגבר לממאירות מעי גס ורקטום בגברים. בנשים, רק יחס גבוה בין מותניים לירך זוהה כגורם סיכון משמעותי (יחס סיכויים מתוקן של 3.354).

 מהממצאים עולה כי אנמיה, היפופרוטאינמיה ודיווח על ירידה במשקל נקשרו עם היארעות גבוהה יותר של סרטן מעי גס ורקטום, בהשוואה לאדנומה של מעי גס ורקטום.

 ממצאי המחקר מעידים על החשיבות האפשרית של ממצאים בבדיקה גופנית ובדיקות מעבדה בחיזוי סרטן מעי גס ורקטום. בדיקות מעבדה להערכת הפרופיל המטבולי ומדדים אנתרופומטריים עשויים לשמש כסקירה של חולים בסיכון גבוה לסרטן מעי גס ורקטום ולעודד אבחנה מוקדמת וטיפול.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה