Complementary and Alternative

התועלת של טיפולי ארומתרפיה להקלה על תסמיני דיכאון (Gen Hosp Psychiatry)

דיכאון אישה צעירה

במאמר שפורסם בכתב העת General Hospital Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים, מהן עולות עדויות לפיהן לטיפולי ארומתרפיה תועלת בהקלה על תסמיני דיכאון וניתן לשלב גישת טיפול זה כחלק מהטיפול הכוללני להקלה על דיכאון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבויות לא-תרופתיות, דוגמת ארומתרפיה, משמשים זה זמן רב לטיפול בדיכאון. כעת הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעות של ארומתרפיה על תסמיני דיכאון.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, MEDLINE, CINAHL, EMBASE,  Web of Science ו-Cochrane Library לזיהוי מאמרים שדיווחו על מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת תוצאות טיפול ארומתרפיה במבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה.

הסקירה כללה 32 מחקרים קליניים ומניתוח התוצאות עלה כי לארומתרפיה גודל השפעה מתון להקלה על תסמיני דיכאון (הבדל ממוצע מתוקן של 0.56-, רווח בר-סמך 95% של 0.69- עד 0.43-). טיפול בשיאוף זוהה כגישת הטיפול היעילה ביותר ותערובת שמנים חיוניים הייתה יעילה יותר משמן לבנדר או שמן יחיד אחר.

לארומתרפיה גודל השפעה מתון להקלה על תסמיני דיכאון בנשים לאחר-מנופאוזה, בחולים עם מחלת לב (מחלת עורקים כלילית או תסמונת כלילית חדה) ותחלואה פסיכולוגית. עם זאת, לטיפול זה לא הייתה השפעה על תסמיני דיכאון לאחר-לידה או בנשים הרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הסקירה הספרותית מעידה כי ישנן עדויות מהימנות לפיהן ארומתרפיה עשויה להקל על תסמיני דיכאון וניתן לשלב טיפול זה כחלק ממכלול הטיפול להקלה על דיכאון.

Gen Hosp Psychiatry, Aug 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה