Complementary and Alternative

תוספי L-Carnitine עשויים להפחית תהליכים דלקתיים (Inflammopharmacology)

מתן תוספי L-Carnitine הפחית ביעילות מצבים דלקתיים הודות להפחתת יכולת נוגדת-חמצון כוללת (Total Antioxidant Capacity, או TAC) והפחתת רמות מדדי דלקת שונים בדם, כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת Inflammopharmacology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לתוספי L-Carnitine עשויה להיות תועלת כנגד מצבים דלקתיים והפחתת רמות ציטוקינים דלקתיים. לאור זאת, הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת ההשפעה של תוספי L-Carnitine על תהליכים דלקתיים במבוגרים.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed, ISI Web of Science, Cochrane Library ו-Scopus, לזיהוי מאמרים רלבנטיים שפורסמו עד אוקטובר 2022 וכללו בסקירה 48 מחקרים אקראיים ומבוקרים (3,255 חולים).

מהנתונים עולה כי לתוספי L-Carnitine השפעה משמעותית על רמות C-Reactive Protein , Interleukin-6, Tumor Necrosis Factor-Alpha , רמות Malondialdehyde , רמות TAC, רמות ALT או AST  בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הפלסבו.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי לתוספי L-Carnitine השפעה להפחתת רמות CRP ו-TNF-α במחקרים שארכו לפחות 12 שבועות בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומדד מסת גוף של 25 ק”ג/מ2 ומעלה. תוספי L-Carnitine הפחיתו רמות ALT במטופלים עם עודף-משקל ובאלו עם מדד מסת גוף תקין במחקרים שארכו לפחות 12 שבועות והפחיתו רמות AST במטופלים עם עודף-משקל כאשר ניתנו במינון יומי של לפחות 2 גרם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה הנוכחית מעידים כי תוספי L-Carnitine מפחיתים ביעילות מצבים דלקתיים ע”י הגברת רמות TAC והפחתת רמות CRP, IL-6, TNF ו- Malondialdehyde בדם.

Inflammopharmacology, Sep 1, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה