Congestive heart failure

השוואת יעילות Vericiguat לעומת Sacubitril/Valsartan לטיפול בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Vericiguat(וורקובו) מלווה בסיכון דומה למחלות לב וכלי דם או אשפוזים עקב אי-ספיקת לב, בהשוואה לטיפול ב-Sacubitril/Valsartan (אנטרסטו).  חשוב מכך, בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד, היעילות של Vericiguat הייתה לא-נחותה בהשוואה לזו של טיפול ב-Sacubitril/Valsartan.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות היעילות המבוססת של Vericiguat לעומת פלסבו, אין נתונים אודות היעילות היחסית של הטיפול התרופתי לעומת Sacubitril/Valsartan בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות היחסית של Vericiguat ו-Sacubitril/Valsartan במסגרת סקירה שיטתית ומטה-אנליזה.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית לזיהוי מחקרים אקראיים בשלב 3 שכללו Vericiguat ו-Sacubitril/Valsartan. הם אספו את הנתונים במטרה לקבוע את יחס הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית ואשפוז עקב אי-ספיקת לב והשלימו ניתוח להוכחת העדר-נחיתות של Vericiguat.

מבין 136 מחקרים שזוהו בחיפוש במאגרים הרפואיים, שני מחקרים (VICTORIA ו-PARADIGM-HF) ענו על קריטריוני ההכללה בסקירה. ממטה-אנליזה של הנתונים עלה כי יחס הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב עם Vericiguat לא היה שונה משמעותית מהסיכון שתועד עם Sacubitril/Valsartan (יחס סיכון של 0.88, רווח בר-סמך 95% של 0.62-1.23). הסף העליון של רווח בר-סמך 95% היה קטן מהשוליים המוגדרים מראש של 1.24, הוכחה לכך שהטיפול ב- Vericiguat אינו-נחות בהשוואה ל-Sacubitril/Valsartan.

ניתוחים סטטיסטיים נוספים אישרו את התוצאות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המקר תומכים בתועלת האפשרית של Vericiguat כאפשרות טיפול חליפית ל-Sacubitril/Valsartan בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.

Int J Cardiol, Jan 17, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה