Dermatology other

מעכב IL-23 פומי לפסוריאזיס הראה יעילות בניסוי פאזה 2 (NEJM)

פסוריאזיס
תרופה פומית חדשה לפסוריאזיס פלאק המכוונת לאותו מסלול דלקתי כמו הטיפולים הפרנטרליים הקיימים כיום, הראתה תוצאות מבטיחות לטיפול במחלה בינונית עד חמורה בניסוי פאזה 2 שפורסם ב-The New England Journal of Medicine

תרופה פומית חדשה לפסוריאזיס פלאק המכוונת לאותו מסלול דלקתי כמו הטיפולים הפרנטרליים הקיימים כיום, הראתה תוצאות מבטיחות לטיפול במחלה בינונית עד חמורה בניסוי פאזה 2 שפורסם ב-The New England Journal of Medicine.

המחקר כלל 255 חולים עם פסוריאזיס פלאק שהוקצו באופן אקראי לקבלת פלצבו או פפטיד אנטגוניסט לקולטן לאינטרלוקין (IL)–23 פומי. 79% מאלה שהוקצו לתרופה הפומית במינון הגבוה ביותר של 100 מ”ג פעמיים ביום הדגימו הפחתה בציון שטח וחומרת הפסוריאזיס (PASI) בשבוע ה-16 של לפחות 75% (PASI 75), בהשוואה ל-9% מהחולים שהוקצו לפלסבו.

“רמת הירידה בציון ה-PASI שנצפתה במינונים גבוהים יותר של התרופה בשבוע ה-16 הייתה דומה בעוצמתה לתגובות שנצפו בטיפול בכמה מהתרופות הביולוגיות להזרקה המאושרות כיום לפסוריאזיס”, כתבו החוקרים במחקר. התכשירים הביולוגיים הזמינים כיום בשוק המכוונים ל-IL-23 כוללים guselkumab (Tremfya), risankizumab (Skyrizi) ו-tildrakizumab (Ilumya). תרופות אלו דורשות מתן תוך ורידי או תת עורי, בעוד שהתרופה החדשה היא תרופה פומית, מה שנותן לו יתרון תיאורטי מבחינת העדפת המטופל.

החוקרים ציינו שבקרב חולים שהוקצו למינון של 100 מ”ג של התרופה הפעילה, ל-60% הייתה תגובה PASI 90, תגובה השווה להטבה שנצפתה בניסויי שלב 3 של שני טיפולים פומיים אחרים לפסוריאזיס, deucravacitinib (Sotyktu) ו-apremilast (Otezla). עם זאת, הם הזהירו מפני הסקת מסקנות נוספות מנתונים אלה, מכיוון שתרופות אלה לא נבדקו ראש בראש מול התרופה החדשה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה