Digital Marketing

מדוע כדאי להרחיב/להמשיך/להתחיל להשתמש במערכת הפירסום והתקשורת של אי-מד ? /מאת בעז גנזבורג עורך מינהל ושיווק רפואי

אין ספק שבתקופה האחרונה יש לכם כמנהלי שיווק ומוצרים יותר חלופות טובות לפירסום, בעיקר פירסום אינטרנטי, מאשר בעבר, וזאת בעקבות הקמת אתר דוקטורס אונלי מטעמה של ההסתדרות הרפואית, אשר מן הסתם מי ודאי מנסה לשכנע אתכם שהכי כדאי ואפקטיבי לפרסם באתר זה, בעיקר בהתבסס על היותו שייך להסתדרות הרפואית, עם כל המשמעות של מאגר רופאים וכד’.

אז הנה כמה עובדות שנראה לנו שחשוב לקחת בחשבון, בעיקר כעת לקראת השנה החדשה ובניית תכנית ותקציבי השיווקי שלכם:

1.      40% מהרופאים אינם חברים בהסתדרות הרפואית האם אתם מכירים נתון זה ? נחשפנו אליו מגורמים המעורים בתחום והצלבנו אותו עם מקורות אחרים. האם אתם מוותרים מראש על חשיפה ל-40% מציבור הרופאים בישראל ?

2.      נתוני רייטינג – עיון בניתוח סטטיסיטי של  נתונים השוואתיים מאתר http://www.similarweb.com/ מצביע על נתוני VISITS דומים לדוקטורס אונלי ואי-מד עם יתרון מסויים לדוקטורס אונלי (כ-6,000 ביקורין בשבוע לשני האתרים , רשת רפואה אגב עם 2,000. ). יש לציין אגב שנתוני ה-VISITIS האמיתיים באי-מד על בסיס גוגל אנליטיקס גבוהים באופן משמעותי וכפולים מנתון זה. אך לצורך ניתוח הנתונים חשוב לקחת בחשבון גם את הנקודות הבאות:

·         אתרי איגודים: נתוני אי-מד אינם כוללים את הביקורים באתרי האיגודים שאי-מד מנהלת שכן לכל אתר הדומיין העצמאי שלו, להבדיל מדוקטורס אונלי. הוספת נתוני אתרי האיגודים, חלקם גדולים ופעילים כמו אתר האיגוד לרפואה פנימית, נוירולוגיה, אנדוקרינולוגיה ועוד , תביא את אי-מד להיקף ביקורים העולה משמעותית על זה של דוקטורס אונלי.

·         מי גולש באתר ? בעוד ששיעור הביקורים באי-מד שמקורו מניוזלטרס וכניסות ישירות מגיע לכ-40% הרי שהשיעור המקביל בדוקטורס אונלי עומד על 17% בלבד. זה אומר למעשה שמרבית הביקורים בדוקטורס אונלי הם של מבקרים אקראיים המגיעים בעיקר מחיפושים ברשת וקישורים מאתרים אחרים. כך שבאופן פרדוקסלי למרות שם האתר (שלכשעצמו משדר יוהרה, ניכור והתנשאות..) עושה רושם שמרבית המבקרים בו אינם נמנים על הצוות הרפואי כלל… במילים אחרות, זה לא רק ה-40% שאינם חברים בהר”י שאינם מגיעים ככל הנראה, אלא גם רבים אחרים..

·         מילה אחת על תכנים ואיכות המידע    אם תבחנו את המידע החדשותי המוצג בשני האתרים  תוכלו להיוכח בקלות שבעוד שבאי-מד התמהיל של המידע החדשותי מורכב מ-90% מחקרים רפואיים ו-10% עדכונים מינהליים/”רכילותיים” (מנויים שונים לתפקידים וכד’) , עיון באתר המתחרה מטעמה של הר”י יראה לכם שהיחס הזה פחות או יותר הפוך…בנוסף, כל התכנים המועלים באי-מד הם של רופאים ו/או אנשי מקצוע בתחום הרפואה, רוקחות, כלכלת בריאות ועוד. זה לא המצב באתר המתחרה..

·         לסיכום נושא הרייטניג אם מעניין אתכם להגיע לצוות הרפואי (באי-מד אגב יש גם כמות נכבדה של מנויים שהם רוקחים , אחיות ותזונאים שחלקם ודאי מהווה קהל יעד חשוב מבחינתכם, שככל הידוע אינם נמנים על האתר המתחרה) אי-מד בוודאי הוא האתר שאתם צריכים לעבוד איתו.

3.      שימוש בכלים מתקדמים : הרייטינג והנוכחות של קהלי היעד הרלבנטים חשוב מאוד, אך יש בהחלט חשיבות גם לבחון את האפקטיביות של הכלים השיווקיים המגיעים לקהלי היעד הללו. כפי שוודאי ידוע לכם אי-מד מאפשרת לכם שימוש בכלים שיווקיים/תקשורתיים יחודיים אפקטיביים ביותר מחד, תוך שמירה על אתיקה  מאידך:

·         “פוקוס ” – כתבה מדעית מקצועית ואובייקטיבית הזוכה לקידום כולל דיוור מיוחד ומיתוג המוצר.

·         פאנל מומחים –  מאפשר מתן חסות לדיון מומחים (המצולם בודיאו ונערך בפורמט מולטימדיה) על מחקר, הנחיות וכד’ אשר מקודם ככתבת פוקוס כולל סיכום טקסטואלי, דיוור והצמדת מודעת חסות המהווה גם גילוי נאות.

·         דיון מקרה אינטרקטיבי מאפשר הצגת מקרה ע”י מומחה בהשתתפות פעילה של הצופים המדגים בחירה בטיפול למטופל ספציפי על בסיס מחקרים/הנחיות. האייטם מקודם ככתבת פוקוס כולל דיוור מיוחד.

·         שיחת עדכון מקוונת –  מאפשר ביצוע שיחת נציג באמצעות הקלטת המסרים המרכזיים המועברים לרופאים בפגישות נציגים תוך שילוב בשקפים רלבנטים באמצעות קליפ מולטימדיה קצר המשוגר לקהל המטרה. הרופאים אף מתבקשים להשיב על שאלת סקר/משוב וזוכים לתגמול על כך.

·         פירסום מבוסס תוכן פיתוח ייחודי המאפשר הצגת פירסומים/מעברונים על בסיס מילות מפתח של כתבות ותכשירים הנכללים בתכנית הפירסום, דבר שמבטיח שהחשיפה לפירסום היא של אנשי מקצוע שלהם עניין פעיל באייטמים הרלבנטים לתכשיר שלכם.

·         ממו”ש (מרכז מידע ושירות) – מהווה דף נחיתה אופטימלי המקודם גם עצמאית באי-מד על בסיס מילות מפתח המוצג גם כאפליקציה סמרטפונית.

·         מובייל –  כל הפירסומים המוצגים כיום באי-מד זמינים גם בסמרטפונים. בקרוב מאוד תעלה גם גירסת האפליקציה הסמרטפונית החדשה שלנו לאוויר.

·         דפי מידע לאינדיקציות רפואיות בקרוב מאוד תוכלו לבחור גם במיקוד הפירסום שלכם בדפי תוכן של האינדיקציות הרלבנטיות לתכשיר שלכם, כמו גם לעדכונים/התראות שיישלחו למנויים אשר יסמנו בדף הפרופיל האישי שלהם את תחומי העניין המקצועיים הרלבנטים למוצר שלכם.

לסיכום , אם אתם מחפשים נוכחות באתר המשיג את הרייטינג הכולל הגבוה ביותר עם דגש על קהלי היעד שלכם, הצוות הרפואי, ואשר מצטיין באיכות תכנים מדעיים וזוכה להערכת אנשי המקצוע, ועם יכולת להציג פירסומים בהתמחויות ובאייטמים הרלבנטיים למוצר שלכם, ולעשות זאת תוך שימוש במגוון רחב של כלים אפקטיביים ואטרקטיביים , אלה ה”אמצעים המיוחדים” שלנו אי-מד זה המקום שבו אתם צריכים להיות…

שנה אזרחית חדשה מוצלחת ופורייה !

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה