Emergency medicine

תמותה בתסחיף ריאתי לא מטופל בחולי ER נמוכה ממה שחשבו (Ann Emerg Med)

תסחיף ריאתי (PE) לא מטופל עלול להיות קטלני, עם אחוזי תמותה של 26%-30%. מחקר חדש מציע כי, לפחות לחולי ER, מספרים אלו הם הערכה מופרזת של התמותה האמיתית.

על פי דיווח בגיליון ינואר של Annals of Emergency Medicine, בתסחיף ריאתי לא מטופל בחולים אמבולטורים יש אחוזי תמותה וחזרת מחלה של פחות מ-5%.

רבים מנתוני התמותה בחולי PE מבוססים על מחקרים משנות ה-40. מחקרים אלו התמקדו בחולים עם מחלות רבות אחרות. לכן, רלוונטיות נתונים אלו לחולי ER אינה ברורה.

בכדי להעריך תמותת PE בחולי ER, בדקו החוקרים ספרי רפואת חירום ומקורות מידע נוספים אשר ציינו אחוזי תמותה למצב זה. 

על פני השטח, נראה כי קיימת ספרות נרחבת התומכת באחוזי תמותה של לפחות 25%. עם זאת, בבדיקה נוספת, רוב המקורות הללו פשוט ציטטו מחקר אחד או שניים. מחקרים אלו כללו חולים עם תחלואות רבות- ייצוג לא הולם של חולי ER.

בשנים האחרונות, נערכו מחקרים גדולים במטרה לספק מידע על תמותה מעשית של PE לא מטופל בחולי ER. בהתבסס על מספר מחקרים העריכו החוקרים את התמותה ואחוזי חזרת המחלה של PE לא מטופל בחולים אמבולטורים בפחות מ-5%.

בעקבות פחד ממוות או מתוצאות חמורות, רופאי ER לעיתים קרובות מחפשים אסטרטגיית איבחון אגרסיבית של PE, אפילו בחולים בעל סיכון נמוך.

הממצאים מעלים את השאלה האם זה בה נורא לפספס PE באדם המגיע ל-ER. זו מחלה שונה בחולי ER בהשוואה לאנשים חולים מאוד.

יש צורך בתוצאות נוספות על תמותת PE בחולים בריאים. נתונים אלו יאפשרו לגשת לתסחיף ריאתי בצורה מתאימה יותר ואולי יפיגו את החרדה שעוררה המחלה.

Ann Emerg Med 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה