Erectile dysfunction

האם שינוי אורחות חיים וירידה במשקל משפרים את התפקוד המיני בגברים ? /מאת ד”ר גרינשטיין עורך אורולוגיה

הפרעות באיכות הזיקפה הן תלונה שכיחה אצל גברים בגילאים שונים. אמנם הטיפול הפומי במעכבי PED5 שיפר את אפשרויות הטיפול, אבל עדיין גברים רבים מעוניינים בפתרון קבוע ללא תלות בתרופות. בעבודה זו הראו המחברים כי שינוי אורחות חיים וירידה משקל משפרים את איכות הזיקפה בגברים עם השמנת יתר. התוצאות מלמדות כי ניתן בגברים המתאימים לאוכלוסייה שנבדקה במחקר לשפר את איכות הזיקפה ללא התערבות תרופתית.

בעבודה זו נכללו 110 גברים בריאים עם BMI > 30 ללא יתר לחץ דם, יתר שומני דם, או סוכרת בגילאים 35-55. איכות התפקוד המיני נבדקה על ידי שאלון ה:  International Index of Erectile Function (IIEF) וכל המשתתפים היו עם דרגה של 21 או פחות. קבוצת הטיפול (55 גברים) הודרכה בצורה מפורטת בנושא תזונה דלת קלוריות והגברת הפעילות הגופנית. הקבוצה השנייה קיבלה הדרכה כללית בלבד.

כעבור שנתיים בקבוצת הטיפול ה BMI הממוצע השתנה מ 36.9 ל 31.2 והיה ללא שינוי משמעותי סטטיסטית בקבוצת הביקורת. בקבוצת הטיפול כשליש מהמטופלים דווח על שיפור בתפקוד המיני IIEF > 22 בהשוואה לקבוצת הביקורת ((P =.001

הערת העורך: רצוי לכן להדריך את הגברים הסובלים מהפרעות זיקפה לרדת במשקל ולהרבות את הפעילות הגופני .

Esposito K, Giugliano F, Di Palo C et al. Effect of lifestyle changes on erectile dysfunction in obese men: a randomized controlled trial. JAMA 2004; 291: 2978-84.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה