Flu

תוצאות מבטיחות לחיסון משולב כנגד שפעת וקורונה של חברת מודרנה (מתוך הודעת חברת מודרנה)

חברת מודרנה הודיעה כי חיסון הנועד לספק הגנה כנגד COVID-19 ושפעת הדגים תגובה חיסונית משמעותית, בהשוואה למתן החיסונים הפרטניים לנגיפים, כך על-פי תוצאות מחקר בשלב מוקדם בנושא.

מחברת מודרנה נמסר כי החיסון המשולב הוביל לתגובת נוגדנים דומה או גדולה יותר מזו שהושגה בעקבות החיסונים הזמינים כיום כנגד שפעת ותגובה דומה למנת דחף של חיסון קודם כנגד נגיף קורונה.

החיסון, הקרוי mRNA-1083, נמצא יעיל כנגד כל ארבעת זני שפעת A ו-B בקשישים בהשוואה לחיסונים הנפוצים בשימוש של חברות GSK וסאנופי

הנתונים מבוססים על מחקר גדול עם שתי זרועות שכלל כ-1,000 משתתפים – אחד כנגד חיסון Fluarix של חברת GSK במבוגרים בגילאי 50-64 שנים ואחר כנגד חיסון Fluzone HD של חברת סאנופי למבוגרים בגילאי 65-79 שנים (Fluzone הינו חיסון במינון-גבוה לקשישים).

בחודש ספטמבר, חברת מודרנה הודיעה כי החיסון שפיתחה כנגד שפעת בלבד הוביל לתגובה חיסונית בולטת יותר כנגד כל ארבעת זני A ו-B של נגיף שפעת, בהשוואה לחיסוני השפעה הזמינים במחקר בשלב מתקדם. באותו יום נמסר מהחברה כי בכוונתה להפחית את ייצור חיסונים כנגד קורונה בהתאם לירידה בדרישה לאחר תום המגפה.

מחברת התרופות נמסר עוד כי החיסון המשולב נמצא בטוח ונסבל היטב, עם שיעור תופעות לוואי דומה לזה שתועד בקרב אלו שקיבלו חיסון כנגד COVID-19 במהלך המחקר.

בחברת התרופות מתכננים להתחיל במחקר בשלב מתקדם להערכת זריקת החיסון המשולב בהמשך השנה. באופן תיאורטי, ייתכן כי החיסון המשולב יאושר לשימוש לקראת סוף השנה, אך סביר יותר כי החיסון יהיה רלבנטי לעונת חורף שנת 2025, קרי, שנתיים מהיום.

מתוך הודעת חברת מודרנה

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה