Fungal & other Infectious

הבית הלבן מכפיל את תקציב ה”מלחמה” בעמידות לאנטיביוטיקה לשנה הבאה (מדסקייפ)

מימשל אובמה הודיע השבוע על כך שהוא מכפיל את התקציב של “המלחמה” נגד העמידות לאנטיביוטיקה. התקציב המיועד לשנה 2016 לטובת הנושא הוא 1.2 מיליארד $ והוא יחולק בין מס’ סוכנויות ואירגונים. התקציב מיועד בעיקר למניעה, זיהוי ובקרה אחר בקטריות אשר עמידות לתרופות אנטיביוטיות הנמצאות כעת בשוק.

ע”פ ה-CDC עמידות זו גורמת כיום לתחלואה של כ-2 מיליון איש בשנה ול-23,000 מקרי תמותה בשנה. בהודעת הבית הלבן מסבירים כי העמידות לאנטיביוטיקה פוגעת ביכולת לטפל היטב במחלות רבות, גם סרטן למשל, שבו החולים המקבלים כימותרפיה סובלים מירידה בתפקוד המערכת החיסונית ולכן הסיכון שלהם לזיהומים גדול יותר, ובהעדר אנטיביוטיקה יעילה, חולים אלה עלולים בסופו של דבר למות מהזיהום ולא מהסרטן.

כמחצית מהתקציב מיועדת לתמוך בפיתוח תרופות אנטיביוטיות חדשות , ובדיקות מהירות לזיהוי בקטריות הגורמות לתחלואה העמידות לתרופות אנטיביוטיות ספציפיות. בדיקות כאלה עשויות לדעת הבית הלבן להוביל להפחתה משמעותית בשימוש בתרופות אנטיביוטיות שלא לצורך, ולאפשר בחירה מהירה יותר של האנטיביוטיקה המתאימה.

גם ה-CDC יקבל 280 מיל’ $ בכדי לבצע ניטור של עמידות לתרופות אנטיבקטריאליות, ולהדריך רופאים על שימוש מוצדק של תרופות אנטיביוטיות.

הנשיא ברק אובמה החל תהליך זה כאשר הצהיר על המלחמה נגד עמידות לתרופות אנטיביוטיות בספטמבר האחרון , ולאחר מכן באמצעות הקמת כוח משימה ממשלתי האמור להכין תכנית לאומית 5 שנתית, שתכלול גם הקלה על חברות הפרמצבטיות בתהליך הפיתוח והאישור של תרופות אנטיביוטיות חדשות לשוק.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: בעניין הזה אפשר לקנא באמריקאים…אצלנו, למרות שאנו כבר בעונת הבחירות, עושה רושם שתחום הבריאות על כל בעיותיו המשמעותיות המשפיעות על כל אזרח ובוחר פוטנציאלי בכלל לא מעסיק את הפוליטיקאים שלנו ואינו מהווה בכלל נושא במערכת הבחירות המתקרבת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה