Genetics

ילדים להורים עם השמנת יתר בגיל הביניים בסיכון מוגבר להשמנה (ECO)

השמנה Obesity
הסיכויים להשמנה בגיל הביניים גבוהים פי שישה אם לשני ההורים הייתה השמנה גם בגיל הביניים, כך עולה מנתונים שעומדים להיות מוצגים בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר

הסיכויים להשמנה בגיל הביניים גבוהים פי שישה אם לשני ההורים הייתה השמנה גם בגיל הביניים, כך עולה מנתונים שעומדים להיות מוצגים בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר.

עדויות על העברה בין-דורית של השמנת יתר בגיל מבוגר הן נדירות, אמרה החוקרת הראשית של המחקר, אך היא ציינה כי חוקרים אחרים שיערו כי הרגלי תזונה ופעילות גופנית דומים מתנהלים במשפחות כאשר הורים וילדים חיים תחת קורת גג אחת וכתוצאה מכך אינדקס מסת הגוף (BMI) שלהם עשוי להיות דומה.

“חשדנו שהשמנה תעבור לילדים גם בגיל הביניים”, אמרה, “ואכן, ילדים שהוריהם חיו עם השמנה נוטים הרבה יותר לחיות עם השמנת יתר בעצמם כשהם בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, הרבה אחרי שעזבו את הבית. הממצאים שלנו מראים שההעברה הבין-דורית של השמנת יתר קיימת גם בגיל הביניים ומדגישים את החשיבות של מניעה וטיפול בהשמנה מכיוון שאנו יודעים שהשמנה מגבירה את הסיכון למחלות, בריאות לקויה ומוות בטרם עת. רלוונטי מאוד לחקור אם הקשר הידוע בין ה-BMI של ההורים ושל ילדיהם קיים גם בגיל מבוגר”.

כשנשאלה האם זה מצביע על תרומה של גנטיקה ו/או גורמים סביבתיים בהשמנת יתר, היא ציינה כי המחקר אינו מתייחס לתרומת הגנטיקה לסיכון זה, אך הציעה כי “ככל הנראה אנו מסתכלים על שילוב של השניים, כשמחקרים אחרים הדגימו כי גנים משפיעים על הרגישות שלנו לעלייה במשקל כאשר אנו נתקלים בסביבות המעודדות השמנת יתר”.

לכתבה ב-Medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה