Geriatrics

שינה טובה עשויה להאריך משמעותית תוחלת החיים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Cardiology עולה כי איכות השינה חשובה כמו כמות השינה בכל הנוגע לבריאות הלב ולמצב הכללי ואף עשויה לשפר את תוחלת החיים.

החוקרים מהרווארד מסבירים כי ישנם חמישה גורמים המעורבים בשינה איכותית, כולל משך שינה של 7-8 שעות בלילה, בין אם ישנם קשיים להירדם או לשמור על השינה למעלה מפעמיים בשבוע, אי-שימוש בכדורי שינה ותחושת רעננות לאחר השכמה בלפחות חמישה ימים בשבוע.

בקרב מבוגרים שענו על חמשת הגורמים הללו תועד סיכוי נמוך ב-30% לתמותה מכל-סיבה, סיכוי נמוך ב-21% לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, סיכון נמוך ב-19% לתמותה עקב ממאירות וסיכוי נמוך ב-40% לתמותה מכל-סיבה אחרת.

בקרב גברים ונשים שדיווחו כי ענו על כל חמשת המשתנים הללו העומדים בבסיס שינה איכותית, תוחלת החיים הייתה ארוכה יותר ב-4.7 שנים בגברים וארוכה ב-2.4 שנים בנשים, בהשוואה לאלו בהם התקיים מרכיב אחד, לכל היותר, מבין חמשת המרכיבים העומדים בבסיס שינה איכותית.

החוקרים מציינים כי כ-8% מכלל מקרי התמותה מכל-סיבה עשויים להיות מיוחסים לדפוסי שינה לקויים.

פיתוח הרגלי שינה בריאים בגיל צעיר עשוי להיות חשוב מאוד מאחר ובצעירים עם דפוסי שינה בריאים הסיכוי לתמותה מוקדמת נמוך יותר משמעותית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי למשך השינה והקפדה על דפוסי שינה בריאים השפעה משמעותית על תוחלת החיים של מבוגרים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה