Geriatrics

ההשפעה של ריפוי תעסוקתי על חרדה, דיכאון ובריאות פסיכולוגית בקשישים (Eur Geriatr Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Geriatric Medicine עולה כי ריפוי בעיסוק עשוי להקל על תסמיני חרדה ולשפר את הבריאות הפסיכולוגית של קשישים, אם כי לא תועדה השפעה משמעותית על רמות דיכאון באוכלוסייה זו.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעות של ריפוי בעיסוק על חרדה, דיכאון ומצב פסיכולוגי בקשישים.

המחקר הפרוספקטיבי, אקראי-מבוקר, כלל 84 קשישים, מהם 41 היו בקבוצת ההתערבות (ריפוי בעיסוק, גיל ממוצע של 68 שנים, 65.9% גברים) ו-43 בקבוצת ביקורת (גיל ממוצע של 70 שנים, 65.1% גברים). כל המשתתפים במחקר היו במעקב למשך שבוע והחוקרים אספו נתונים אודות רמת החרדה, מצב פסיכולוגי ודיכאון באוכלוסייה זו.

מדדי חרדה לאחר ההתערבות בקב המשתתפים בקבוצת ההתערבות היו נמוכים יותר, בהשוואה לקבוצת הביקורת (7.0 לעומת 16.7, בהתאמה, P<0.001). מדדי הבריאות הפסיכולוגית לאחר ההתערבות היו גבוהים יותר בקבוצת ההתערבות בהשוואה לקבוצת הביקורת (47.9 לעומת 38.4, p<0.001). לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין הקבוצות במדדי דיכאון (6.9 לעומת 6.2, בהתאמה, p=0.46).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על התועלת של ריפוי בעיסוק להקלה על חרדה ושיפור המצב הפסיכולוגי של קשישים, אם כי אין הוכחות להשפעה משמעותית על דיכאון. לאור זאת, הם סבורים כי ריפוי בעיסוק עשוי לסייע בשיפור המצב הבריאותי, הנפשי ויכולת ההתמודדות של קשישים.

Eur Geriatr Med, Dec 16, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה