Gout

עליה בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי לאורך חודש לאחר התקף גאוט (Arthritis Rheumatol)

בחולים עם גאוט תועד סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי במהלך 30 ימים לאחר פניה להערכה רפואית או אשפוז בשל התקף גאוט, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרי עוקבה גדולים הצביעו ע לקשר בין גאוט ובין סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי. עם זאת, אין נתונים אודות הקשר בין תרומבואמבוליזם ורידי ובין התקפי גאוט.

להערכת הקשר בין התקף גאוט ובין תרומבואמבוליזם ורידי, החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות ממאגר Clinical Practice Research Datalink בבריטניה. החוקרים בחנו את הקשר בין התקף גאוט, אשר הוגדר כקוד אבחנה ספציפי לגאוט, מרשם לתרופות נוגדות-דלקת באותו מועד של ההערכה הרפואית של התקף גאוט, או אשפוז עם אבחנה עיקרית של גאוט.

אבחנה של תרומבואמבוליזם ורידי הוגרה בנוכחות אבחנת רופא של פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי, מרשם לקבלת תרופה נוגדת-קרישה, אשפוז בשל פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי כאבחנה עיקרית, אירוע פטאלי של תרומבואמבוליזם ורידי או תמותה בתוך 30 ימים מאבחנה של פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי.

המחקר כלל 314 חולים, כאשר שיעורי היארעות תרומבואמבוליזם ורידי היו גבוהים יותר משמעותית לאורך 90 ימים לאחר התקף גאוט, בהשוואה לסיכון בתחילת המחקר (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.83, רווח בר-סמך 95% של 1.30-2.59). בנוסף, הסיכוי לתרומבואמבוליזם ורידי במהלך 30 הימים לאחר התקף גאוט היה גבוה יותר (יחס שיעורי היארעות מתוקנים של 2.31, רווח בר-סמך 95% של 1.39-3.82). לא תועד סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי לאחר 31-60 ימים, או לאחר 61-90 ימים מהתקף גאוט.

החוקרים ממליצים לייעץ לחולי גאוט אודות הסיכון המוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי ולהמליץ על שתיה הולמת ופעילות במהלך 30 הימים לאחר התקף גאוט.

Arthritis Rheumatol, March 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה