Gout

הוספת Methotrexate לטיפול ב-Pegloticase משפרת שיעורי תגובה לטיפול כנגד גאוט (ACR Open Rheumatology)

טיפול משולב ב-Methotrexate עם Pegloticase כנגד גאוט לווה בשיעורי תגובה גבוהים יותר ושיעורי נמוכים יותר של הפסקת הטיפול, לצד סיכוי גבוה יותר להשגת הפוגה בטופי, בהשוואה לטיפול ב- Pegloticase בלבד, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת ACR Open Rheumatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Pegloticase לעיתים קרובות מהווה את אפשרות הטיפול האחרונה בחולים עם גאוט עמיד או לא-נשלט, העלול לפגוע משמעותית באיכות החיים של החולים.

מחקר MIRROR הינו מחקר אקראי ומבוקר להערכת היעיל ות והבטיחות של Methotrexate כתוספת לטיפול ב- Pegloticase בחולים עם גאוט והינו המחקר הראשון בקנה מידה גדול להערכת יעילות ובטיחות Pegloticase עם וללא Methotrexate. כפי שדווח בעבר, המחקר ענה על התוצא העיקרי; מתן Pegloticase עם Methotrexate פומי לעומת פלסבו  הוביל לשיעור גבוה יותר משמעותית של הפחתת רמות חומצה אורית לאורך זמן (71% לעומת 38.5%).

להערכת הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של הטיפול המשולב ב- Pegloticase עם Methotrexate, לעומת Pegloticase בלבד, החוקרים בחנו את הנתונים לאורך 12 חודשים ממחקר MIRROR. חולים עם גאוט לא-מאוזן חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת עירוי Pegloticase במינון 8 מ”ג כל שבועיים, ביחד עם Methotrexate במינון 15 מ”ג או פלסבו כל שבוע.

תוצא היעילות העיקרי היה שיעור החולים שהגיבו לטיפול לאחר שישה חודשים. תוצאי סיום משניים כללו את שיעור החולים שהגיבו לטיפול לאחר 12 חודשים, כמו גם שיעור החולים שהשיגו נסיגה מלאה של נגעי טופי שזוהו בתחילת המחקר.

מדגם המחקר כלל 152 חולים, מהם 100 טופלו במתוטרקסט בשילוב עם Pegloticase. מבין החולים תחת הטיפול המשולב, 60% השיגו תגובה לאחר 12 חודשים, זאת בהשוואה ל-30.8% מהחולים בזרוע הטיפול המונותרפי (הבדל של 29.1%, רווח בר-סמך 95% של 13.2-44.9%). בנוסף, הפוגה מלאה של נגע טופי אחד לפחות תועדה ב-53.8% מהחולים תחת הטיפול המשולב, בהשוואה ל-31% מאלו תחת Pegloticase בלבד (הבדל של 22.8%, רווח בר-סמך 95% של 1.2-44.4%). פרופיל הבטיחות היה דומה בשתי הקבוצות.

כפי שדווח בעבר, שיעורי תגובה לעירוי היו נמוכים יותר משמעותית עם הטיפול המשולב (4.2% לעומת 30.6%) במהלך ששת החודשים הראשונים לטיפול, כאשר פרט לכך פרופיל הבטיחות היה דומה. החוקרים מציינים כי לא תועדו מקרי תגובה לעירוי בשתי הקבוצות לאחר 24 שבועות, כאשר פרופיל הבטיחות נותר דומה עם טיפול משולב או עם טיפול ב- Pegloticase בלבד לאורך 52 שבועות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים כי טיפול משולב ב- Pegloticase עם Methotrexate לווה בירידה ממושכת ברמות חומצה אורית לאורך זמן, כאשר העדויות מצביעות על עדיפות לטיפול המשולב בהשוואה לטיפול ב- Pegloticase בלבד לאורך 12 חודשים. בנוסף, נסיגה בנגעי טופי המשיכה מעבר ל-24 שבועות טיפול ב- Pegloticase, עדות לכך שבחולים רבים תתכן תועלת לטיפול לפרק זמן של מעל שישה חודשים.

ACR Open Rheumatology, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה