Gout

השוואת בטיחות קולכיצין לעומת נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים כתוספת לטיפול באלופורינול בחולי גאוט (Ann Rheum Dis)

הוספת קולכיצין לטיפול באלופורינול למניעת התקפי גאוט מלווה בסיכון גבוה יותר משמעותית לתופעות לוואי, בהשוואה להוספת נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases.

החוקרים השלימו שני מחקרי עוקבה רטרוספקטיביים שהתבססו על מאגר UK Clinical Practice Research Datalink ו-Hospital Episode Statistics להשוואת תופעות לוואי במבוגרים שהחלו טיפול באלופורינול כנגד גאוט, עם או ללא טיפול מונע בקולכיצין או נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

מדגם המחקר כלל 13,945 חולים עם גאוט שקיבלו קולכיצין ומספר דומה של חולים שלא קיבלו טיפול מונע. בנוסף, 25,980 חולים עם גאוט שקיבלו נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים הותאמו ל-25,980 חולים ללא טיפול מונע.

שיעורי ההיארעות של מרבית תופעות הלוואי היו נמוכים מ-200 ל-10,000 שנות-מטופל, אך תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בקרב מטופלים בקולכיצין היה שלשול, עם שיעורי היארעות של 784.4 ל-10,000 שנות-אדם, בעוד שתופעת הלוואי הנפוצה ביותר באלו שטופלו בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים הייתה אנגינה, עם שיעורי היארעות של 466.6 מקרים ל-10,000 שנות-אדם.

המספר הנדרש לנזק להופעת כל תופעת לוואי עמד על 14.7 מטופלים בקולכיצין, זאת בעיקר עקב שלשול, ועל 48.1 מטופלים בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

בהשוואה לחולים שהחלו אלופורינול ללא טיפול מונע, באלו שטופלו בקולכיצין תועד סיכוי גבוה יותר לאירועי שלשול, אוטם לבבי, נוירופתיה, כאבי שרירים ודיכוי מח עצם, בעוד שבאלו שטופלו בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים תועד סיכון גבוה יותר לאנגינה, נזק כלייתי חד, אוטם לבבי ומחלת כיב פפטי. שלשול, תופעת הלוואי הנפוצה ביותר, תועד ב-17.9% מהחולים שטופלו בקולכיצין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מספקים מידע חשוב אודות הבטיחות של טיפול למניעת התלקחות גאוט ונתונים אלו עשויים לסייע בהחלטות טיפול ובחירה בין קולכיצין ובין נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים למניעת טיפול בעת התחלת טיפול באלופורינול.

Ann Rheum Dis, Oct 3, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה