Hair Loss

סרום חדש עשוי לשפר צמיחת שיער בגברים עם נשירת שיער  (J Drugs Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Drug and Dermatology עולה כי Revivv, סרום חדש, הוביל לשיפור משמעותי בצמיחת שיער במטופלים עם נשירת שיער גברית (Androgenic Alopecia), ללא תופעות לוואי משמעותיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נשירת שיער גברית מופיעה  ב-80% מהגברים ועד 40% מהנשים עד גיל 70 שנים. כיום אין אפשרויות טיפול רבות במקרים אלו, כאשר הטיפולים היחידים המאושרים ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי כוללים טיפול מקומי ב-Minoxidil או טיפול פומי ב-Finasteride.

שתי התרופות עשויות להאט התקדמות נשירת שיער ולעודד גדילת שיער, אך היעילות אינה עקבית בין אוכלוסיות חולים שונות. טיפולים חדשים ויעילים יותר או משלימים לטיפולים הזמינים כיום נדרשים לטיפול במקרים של נשירת שיער זו.

החוקרים מסבירים כי Revivv הינו סרום חדש, הכולל תמציות מן הצומח וחומרים פעילים ביולוגית אשר פותח עבור טיפול במקרים של נשירת שיער גברית. הם בחנו את הסרום במחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, בתווית-פתוחה, בתנאי עולם-אמיתי, אשר נערך בין ינואר 2022 ועד יוני 2022 והראה כי הסרום שיפר צמיחת שיער.

במהלך שמונה שבועות הטיפול, 150 משתתפים (גיל ממוצע של 56.4 שנים; 60% נשים) הקפידו על עיסוי הסרום עם רולר לאזורים שונים בקרקפת פעמיים ביום והתירו את הסרום למשך הלילה.

מהנתונים עולה כי 80% מהמשתתפים דיווחו על עליה בגדילת שיער, נפח שיער, כיסוי קרקפת וכמות גדילה חוזרת של שיער לאחר שמונה שבועות. 90% מהמשתתפים גם שמו לעליה בתדירות שיער חדש וכל המטופלים דיווחו על הפחתת נשירת שיער. בכל המקרים דווח כי השימוש בסרום היה קל.

שבעה משתתפים לקחו חלק בתת-מחקר להערכת הרכב השיער, כאשר הנתונים הצביעו על עליה מובהקת סטטיסטית בעובי השיער (16% ו-15%, p<0.05) וצפיפות השיער 25%~ ו-11%~, p<0.05) באוזר האחורי והקדמי של הקרקפת, בהתאמה, לאחר 8 שבועות לעומת התחלת המחקר .

כל המשתתפים דיווח כי המוצר היה קל לשימוש ולא השפיע על עיצוב השיער, כאשר רוב המטופלים הביעו עניין בהמשך שימוש במוצר. יתרה מזאת, הסרום לא היה כרוך בתופעות לוואי.

החוקרים כותבים כי בימים אלו נערכים מחקרים נוספים להערכת היעילות של הטיפול לאורך פרק זמן ארוך יותר.

J Drugs Dermatol, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה