Hair Loss

העלאת מינון Baricitinib עשויה לשפר שיעורי תגובה בקרב חולים עם אלופציה אראטה (JAMA Dermatol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי  העלאת מינון Baricitinib (אולומיאנט) ל-4 מ”ג עשויה לשפר את שיעורי התגובה של חולים עם אלופציה אראטה אשר לא הגיבו לטיפול במינון 2 מ”ג לאורך שנה אחת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Baricitinib הינו מעכב JAK1 ו-JAK2 המאושר לשימוש כטיפול פומי במבוגרים עם אלופציה אראטה בדרגה חמורה.

בחולים עם אלופציה אראטה שטופלו ב- Baricitinib במינון 4 מ”ג תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר, בהשוואה לטיפול ב- Baricitinib במינון 2 מ”ג לאחר 36 ו-52 שבועות. להערכת התועלת של העלאת מינון Baricitinib למשך 24 שבועות בחולים עם אלופציה אראטה שלא הגיבו לטיפול התרופתי במינון 2 מ”ג לאחר 52 שבועות, החוקרים השלימו ניתוח נתונים ממחקרי BRAVE-AA1 ו-BRAVE-AA2, אשר דיווחו על נתוני הארכה ארוכי-טווח לאורך 76 שבועות.

החוקרים בחנו את שיעור החולים שהשיגו מדד SALT (או Severity of Alopecia Tool) של עד 20 נקודות (עדות לצמיחה חוזרת של שיער קרקפת) ותוצאים לפי דיווח הרופא אודות מדדי אובדן שיער גבות ואובדן שיער ריסים של 0 או 1 עם שיפור של 2 נקודות ומעלה מתחילת המחקר עד לאחר 76 שבועות.

לאחר 52 שבועות, 212 מבין 340 חולים (62.4%) שטופלו ב- Baricitinib במינון 2 מ”ג לא הגיבו לטיפול, עם מדד SALT של 20 נקודות ומעלה, והועלה מינון Baricitinib ל-4 מ”ג כל יום. לאחר 76 שבועות, 55 מבין 212 החולים (25.9%) שקיבלו את הטיפול במינון מוגבר השיגו מדד SALT של עד 20 נקודות.

לאחר 76 שבועות, שיעורי התגובה לפי דיווח הרופאים בקרב חולים בהם הועלה מינון Baricitinib  ל-4 מ”ג עלו מ-19.3% ל-37.9% בהערכת שיער הגבות ומ-24.1% ל-40.9% בהערכת הריסים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבחינת התגובה לטיפול ב- Baricitinib בנקודות זמן מסוימות לאורך הטיפול לצורך החלטה על העלאת מינון Baricitinib מ-2 מ”ג ל-4  מ”ג, בהתאם למאפייני המחלה, התגובה של החולים ויעדי הטיפול.

JAMA Dermatol, Aug 9, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה