Hand

זריקה לתוך מפרק CMC עשויה להקל על כאב משנית לדלקת במפרק (Journal of Hand Surgery)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Hand Surgery עולה כי זריקת סטרואידים לתוך המפרק עשויה להקל משמעותית על כאבים ולשפר את התפקוד של דלקת מפרק CMC (או Carpometacarpal) של האגודל לאחר שלשוה חודשים, בהשוואה לזריקה חוץ-מפרקית.

החוקרים מסבירים כי זריקת סטרואידים הניתנת למפרק CMC של האגודל צפויה להוביל להקלה ממושכת יותר בכאבים, בהשוואה לזריקה הניתנת מחוץ למפרק.

החוקרים התבססו על צילומי שורשי כפות ידיים וחומר ניגוד רדיואופקי להדגמת מיקום זריקת Triamcinolone למפרק CMC ב-102 ידיים עם דלקת מפרק CMC של האגודל. הם אספו שאלוני DASH ומדדי כאב VAS לפני הזריקה ולאחר שבוע, חודש, שלושה חודשים וחצי שנה מהזריקה.

מהנתונים עולה כי שיעורי זריקה תוך-מפרקית עמדו על 80%, ללא הבדלים במדדי DASH או VAS לפני הזריקה בין חולים שקיבלו זריקה תוך-מפרקית או חוץ-מפרקית.

ממצאי המחקר מצביעים על שיפור במדדי DASH ו-VAS לאחר שבוע אחד, הן לאחר זריקה תוך-מפרקית והן לאחר זריקה חוץ-מפרקית. למרות שבשתי הקבוצות דווח על מדדי DAHS ו-VAS גרועים יותר לאחר 3 חודשים, החוקרים זיהו מדדי DASH ו-VAS נמוכים יותר משמעותית בקרב אלו שקיבלו זריקה תוך-מפרקית. לא תועדו הבדלים בין זרוע זריקה לתוך המפרק וזרוע זריקה מחות למפרק במדדי VAS ו-DASH לאחר שישה חודשים.

למרות שהשיפור המשמעותי במדדים נותר בחולים לאחר זריקה תוך-מפרקית למשך עד שישה חודשים, החוקרים מצאו כי השיפור נותר באלו לאחר זריקה חוץ-מפרקית למשך עד חודש אחד בלבד.

מהנתונים עולה כי סיווג Eaton-Litter היה מנבא טוב של מדדי DASH ו-VAS לאחר שלושה ושישה חודשים.

החוקרים כותבים כי על אנשי הצוות הרפואי המטפלים בחולים להבין את ההשלכות של המחקר, המעידים על התועלת של הזרקת הסטרואידים לאתר ספציפי להשגת ההקלה הגדולה ביותר בכאב בטווח הקצר.

 

Journal of Hand Surgery, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה