Head and Neck Cancer

Cabergoline בטוחה ויעילה לטיפול בפרולקטינומה בגברים (J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר פרוספקטיבי חדש עולה שמתן Cabergoline (dostinex, cabaser) לגברים עם פרולקטינומה הוא טיפול בטוח ויעיל.

החוקרים ציינו שהמידע על היפרפרולקטינמיה בגברים הוא מצומצם בהשוואה לנשים, והוסיפו שיש הטוענים שהמחלה יותר אגרסיבית ומגיבה פחות לטיפול התרופתי.

במחקר השתתפו 41 גברים בין הגילאים 17 ל-71 אשר סבלו ממאקרופרולקטינומה ו-10 (גילאים 18-53) שסבלו ממיקרופרולקטינומה. כל החולים קיבלו טיפול למשך 24 חודשים ב- Cabergoline במינון ממוצע של 1.5 מ”ג לשבוע לטיפול במאקרופרולקטינומה ו-1.0 מ”ג לשבוע לטיפול במיקרופרולקטינומה.

בתום הטיפול מצאו החוקרים שרמות הפרולקטין חזרו לנורמה ב-75.6% מהחולים עם מאקרופרולקטינומה וב-80% מהחולים עם מיקרופרולקטינומה. גלקטוריאה נעלמה בכל החולים שסבלו ממנה לפני תחילת הטיפול.

ממדי הגידול ירדו ב-73.7% במאקרופרולקטינומה וב-72.8% במיקרופרולקטינומה ובאחוזים משמעותיים בשתי הקבוצות לא ניתן היה להדגים את הגידול לאחר הטיפול.

גם מבחינת פגמים בשדות הראייה , כאבי ראש ורמות ההורמונים ההיפופיזרים חל שיפור משמעותי ביותר בעקבות הטיפול. עם זאת, ב-14 גברים היה צורך להוסיף לאחר הטיפול טסטוסטרון וב-6 גונדוטרופין.

אל קבוצת המחקר הושוותה קבוצת בקרה של 51 גברים ולא נמצא הבדל בין הקבוצות מבחינת הנפח וספירת הזרע (בגברים שבהם רמות הטסטוסטרון היו תקינות).

כאשר ניתן מינון גבוה של cabergoline עמד שיעור תופעות הלוואי על 4.5% בלבד ובסה”כ הטיפול נסבל היטב.

החוקרים ציינו לסיכום שתוצאות המחקר מצביעות על כך ש- cabergoline בטוחה לשימוש ויעילה בגברים כמו בנשים ויכולה לשמש כטיפול ראשוני אפילו בגברים הסובלים ממאקרופרולקטינומה גדולה. הם המליצו לבצע הערכה של תפקוד ההיפופיזה לפחות פעמיים במהלך השנה הראשונה.

J Clin Endocrinol Metab. 2004;89:1704-1711

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה