Head and Neck Cancer

מומחי ASCO ממליצים כנגד טיפול כימותרפי בבית החולים, למעט מקרים חריגים (מתוך הודעת ASCO)

איגוד ה-ASCO (American Society of Clinical Oncology) אינו תומך באופן כללי במתן טיפול כנגד סרטן בבית החולים, משיקולי בטיחות הטיפול בחולים, כך על-פי הצהרת מדיניות מטעם הארגון. במקביל, מומחי האיגוד תומכים במספר מצבים חריגים: כאשר הרופאים והחולים דנו יחדיו בסיכונים ויתרונות והסכימו להשלים את הטיפול בבית החולה.

המדיניות החדשה מוגבלת לעירוי תוך-ורידי של תכשירים כנגד סרטן, דוגמת כימותרפיה, נוגדנים חד-שבטיים ותרופות אחרות הניתנים ע”י איש צוות רפואי. ההנחיות אינן נוגעות לזריקות.

המדיניות פותחה כחלק מהניסיונות להקל על הטיפולים בעידן ה-COVID-19. כחלק מהצעדים הללו נכללת גמישות מתן אפשרות למטפלים לספק טיפול רפואי בתנאים ההולמים ביותר ובצורה הבטוחה ביותר, בהתאם לנסיבות של המטופל.

באיגוד מדגישים כי הם לא מוכנים לאמץ את מתן הטיפול הכימותרפי בבית החולים כמדיניות כללית עד שיהיו עדויות כי מדובר בגישה בטוחה. במקביל, המדיניות נותנת לרופאים ולחולים את האוטונומיה להגיב לכל מצב בו הם נתקלים.

תרופות לטיפול בגידולים ממאירים הן יעילות בטיפול בממאירות, אך עלולות להיות רעילות מאוד לתאים נורמאלים. אין נתונים רבים המשווים ישירות בין עירוי טיפול כימותרפי בבית החולים ובתנאים אמבולטוריים.

קובעי המדיניות מטעם ASCO מודעים לכך שהנתונים ממדינות אחרות העידו כי עירויי בית עשויים להיות בטוחים, נסבלים היטב ומועדפים על חלק מהחולים. עם זאת, מדובר בנתונים מוגבלים התקפים רק למצבים מסוימים ותכשירים ספציפיים.

מתוך הודעת ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה