Headache

האם לאלכוהול השפעה על הסיכון להתקפי מיגרנה בחולים עם מיגרנה אפיזודית (Headache)

כאב ראש מיגרנה

במאמר שפורסם בכתב העת Headache מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם מיגרנה אפיזודית הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות נמוכה, לא תועדה השפעה משמעותית על הסיכוי להתקף מיגרנה בתוך 24 שעות משתיית אלכוהול ונרשם סיכון מעט נמוך יותר להתקף מיגרנה בין 24 ועד 48 שעות משתיית אלכוהול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שזמן רב חושדים כי אלכוהול הינו טריגר נפוץ למיגרנה, מחקרים בנושא לא הדגימו תוצאות חד-משמעיות. כעת, הם ביקשו לבחון את הקשר בין צריכת אלכוהול ובין הופעת התקפי מיגרנה לאורך עד יומיים מחשיפה לאלכוהול בקרב חולים עם מיגרנה אפיזודית.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל חולים עם מיגרנה אשר נרשמו לפלטפורמת בריאות דיגיטאלית לכאבי ראש. כל המשתתפים במחקר היו בגילאי 18 שנים ומעלה, עם מיגרנה אפיזודית, אשר צרכו אלכוהול ועקבו אחר תסמיני כאבי ראש וצריכת אלכוהול לאורך לפחות 90 ימים. חולים שלא שתו כלל אלכוהול לא נכללו במחקר.

החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת אלכוהול ובין מספר משקאות אלכוהוליים ביומיים שקדמו להתקף המיגרנה, תוך תקנון לגיל, מין וצריכת אלכוהול שבועית ממוצעת.

המחקר כלל נתונים אודות 487 משתתפים אשר דיווחו על 5,913 התקפי מיגרנה וסך כולל של 40,165 ימי מיגרנה.

ברמת האוכלוסייה, הממצאים הצביעו על קשר בין צריכת אלכוהול ביום השני ובין סיכון נמוך יותר להתקף מיגרנה (יחס סיכויים של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.82), בעוד שההשפעה של צריכת אלכוהול ביום הראשון לא הייתה מובהקת סטטיסטית (יחס סיכויים של 1.01, רווח בר-סמך 95% של 0.91-1.11) לאחר תקנון לגיל, מין וצריכת אלכוהול שבועית.

התוצאות היו דומות כאשר החוקרים בחנו את מספר המשקאות האלכוהוליים ששתו המשתתפים במחקר.

ממצאי המחקר מעידים כי בקרב מטופלים דוברי-אנגלית עם מיגרנה אפיזודית, הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות נמוכה, לא תועדה השפעה משמעותית על הסיכוי להתקף מיגרנה בתוך 24 שעות מחשיפה לאלכוהול ונרשמה עליה קלה בסיכון להתקף מיגרנה לאחר 24 עד 48 שעות משתיית אלכוהול.

 

Headache, Nov 27, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה