Headache

טיפול תוך-ורידי בקטמין עשוי להקל משמעותית על כאב ראש עמיד לטיפול בילדים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society עולה כי טיפול תוך-ורידי בקטמין בילדים עם כאבי ראש עמידים לטיפול הפחית ב-50% את הכאב בעת השחרור, כאשר כשני-שליש מהחולים לא נדרשו לטיפול הצלה בתוך חודש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם כאבי ראש חמורים ועמידים לטיפול אפשרויות הטיפול הזמינות הן מוגבלות. קטמין זוהה כטיפול אפשרי והדגים תועלת בתסמונות כאב כרוני אחרות וכעת הם השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 58 מפגשים של 38 ילדים בגילאי 5-21 שנים עם כאבי ראש עמידים לטיפול, אשר אושפזו בין 2019 ועד 2022.

התוצא העיקרי של המחקר היה אחוז הירידה בכאב בעת השחרור לעומת המצב הבסיסי, הישנות כאב ראש בתוך 72 שעות, הישנות כאב ראש בתוך 30 ימים מהשחרור, תופעות לוואי של הטיפול התרופתי ואירועים חריגים חמורים.

מהתוצאות עולה כי הטיפול הוביל לירידה של 50% בחציון הכאב בעת השחרור, כאשר 64% מהחולים דיווחו כי לא חלה הישנות כאבי ראש בתוך חודש מהשחרור מבית החולים.

בקרב חולים עם הישנות כאב ראש, חציון מרווח הזמן עד להישנות עמד על 7 ימים, כאשר ב-9% תועדה הישנות כאב בתוך 72 שעות.

למרות שלא דווח על תופעות לוואי חמורות, ב-7% מהמקרים הטיפול הופסק בשל תופעות לוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול תוך-ורידי בקטמין מהווה אפשרות טיפול יעילה, בטוחה ונסבלת היטב בילדים עם כאבי ראש עמידים לטיפול.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה