Herpes Zoster

הסיכון להידבקות בהרפס מבן הזוג עלול להיות גבוה בתקופת ההריון (American Journal of Obstetrics and Gynecology )

בגליון דצמבר של העיתון האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה פורסמו נתונים על מחקר שנערך בסיאטל, לפיו טוענים חוקריו, לבני זוג בעלי סוג דם שאינו תואם מבחינה סרולוגית – יש סיכוי גבוה לרכוש את נגיף ההרפס-סימפלקס, בעיקר הנגיף מסוג 2 (או בקיצור HSV-2 ) בזמן תקופת ההריון.

במחקר באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל , הבחינו דר’ קרולין גרדלה ועמיתיה ש- 80% ממקרי ההדבקה של ילודים בנגיף HSV מסוג 1 ומסוג 2 מתרחשים קרוב לזמן הלידה ומקורם באם.

כדי לאסוף נתונים נוספים על גורמי סיכון ההדבקה נבדקו בניסוי 3192 זוגות, מתוכם ל- 48% היו נוגדנים שונים של נגיף ההרפס  בנסיוב הדם ול- 22% מהנשים לא נמצאו נוגדנים לנגיף.

מתוך 532 נשים, 14 נדבקו מבני זוגן להם היה נגיף מסוג 1. גורם סיכון משמעותי לנשים אלה להידבק (75% ממקרי ההדבקה) היה כאשר לבני הזוג הייתה היסטוריה של הופעה אוראלית של הנגיף.

מתוך 125 נשים, 17 “רכשו” את הנגיף מבני זוגן להם היה נגיף מסוג 2. במקרים אלה גורם סיכון עיקרי לרכישת הנגיף באותן נשים (ב- 63% מהמקרים) הייתה תקופת זוגיות של שנה או פחות.

החוקרים לא מצאו אפיונים קליניים יחודיים ולכן סיכמו שמבחנים קלינים אינם יכולים להחליף את המבחנים הסרולוגים במקרים אלו.

דר’ דיוויד א. בייקר מאוניברסיטת סטוני-ברוק בניו יורק מאמץ דעה זו של החוקרים מסיאטל ומסכם במאמר מערכת נלווה שהדרך היחידה לקבוע רגישות לנגיפי HSV מסוג 1 ומסוג 2 היא באיתור הנוגדנים בדמה של האישה בזמן ההריון.

לדיווח במדסקייפ

American Journal of Obstetrics and Gynecology
Volume 193, Issue 6 , December 2005, Pages 1891-1899

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה