Hypoglycemia

מתן תוך-אפי של קורטיקוסטרואידים עשוי להקל על פגיעה בחוש הריח בחולים עם סינוסיטיס כרונית ו-COVID-19 (מתוך Allergy and Asthma Proceedings)

במאמר שפורסם בכתב העת Allergy and Asthma Proceedings מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מתן תוך-אפי של סטרואידים לחולים עם סינוסיטיס כרונית עם COVID-19 עשוי להקל על הפגיעה בחוש הריח.

מדגם המחקר כלל 71 חולים (גיל חציוני של 39 שנים; 62% נשים) עם סינוסיטיס כרונית, אשר טופלו בארבע מרפאות באיסטנבול וכן חלו בקורונה. החולים עברו הערכה באמצעות מבחן Sino-Nasal Outcome Test (SNOT-22), Visual Analog Scale ו-Total Symptom Score-6 לפני ואחרי הופעת קורונה.

כמו כן, המשתתפים במחקר סווגו לשתי קבוצות: בקבוצה הראשונה נכללו 21 חולים שהשתמשו באופן קבוע בתכשירים סטרואידים במתן תוך-אפי, אך ללא טיפול נוסף בעקבות הדבקה בקורונה (קבוצה 1(. בקבוצה השניה נכללו 23 חולים שנטלו אנטי-היסטמינים ו/או אנטגוניסטים לקולטן ללויקוטריאנים (קבוצה 2a) ו-26 חולים שלא קיבלו תרופות אלו (קבוצה 2b).

אוכלוסיית המחלה כללה 48 חולים (67.6%) עם נזלת אלרגית, כולל 12 חולים (25%) בקבוצה 1, 17 חולים (35.4%) בקבוצה 2a ו-19 חולים (39.6%) בקבוצה 2b. עוד נכללו במחקר 23 חולים עם נזלת לא-אלרגית (32.4%).

התסמינים הנפוצים בכל החולים לפני הדבקה בנגיף הקורונה כללו נזלת (80.3%), גודש אפי (80.3%), עיטוש (73.2%) והפרשות אחוריות (50.7%).  במהלך ההדבקה בנגיף הקורונה, התסמינים הנפוצים כללו עייפות (50.7%), ירידה בחוש טעם ו/או ריח (50.7%), שיעול (39.4%), גודש אפי (35.2%) וסחרחורות (29.6%).

החוקרים מדווחים כי בכל הקבוצות נרשמה עליה משמעותית במדדי SNOT-22 במהלך הזיהום בקורונה, בהשוואה למדדים טרם התפתחות המחלה הנגיפית. עם זאת, רק בקרב חולים בקבוצה 2a ו-2b תועדה עליה משמעותית בתסמינים גופניים הקשורים בסינוסיטיס כרונית במהלך הזיהום בקורונה.

בכל הקבוצות נרשמה עליה בפגיעה באיכות החיים במהלך הזיהום הנגיפי. בקבוצה הראשונה לא תועדה עליה משמעותית בירידה במדדי חוש טעם ו/או ריח במהלך הזיהום בקורונה, אך בקבוצות 2a ו-2b לא תועדה עליה משמעותית. למעשה, בקרב החולים בקבוצה הראשונה תועדה ירידה קטנה ביותר במדדי חוש טעם ו/או ריח במהלך הזיהום הנגיפי, בהשוואה לחולים בקבוצה 2a ו-2b.

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין שלוש הקבוצות בשינויים במדדי VAS לפני ואחרי הקורונה, אם כי בקרב משתתפים עם נזלת אלרגית תועדו הבדלים משמעותיים במדדי TSS-6 בהשוואת המדדים לפני הזיהום ולאחר הזיהום בקורונה.

עוד מדווחים החוקרים כי בקבוצה 1 ובקבוצה 2 תועד שכיחות דומה של תסמינים הקשורים ל-COVID-19, למעט ירידה בחוש טעם ו/או ריח (p=0.02). ב-9 חולים בקבוצה הראשונה (42.9%) וב-36 חולים בקבוצה השנייה (72%) תועדה ירידה בחוש הטעם ו/או הריח (יחס סיכויים של 0.292, רווח בר-סמך 95% של 0.101-0.844).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב חולים עם סינוסיטיס כרונית שנדבקו בקורונה, מתן תוך-אפי של קורטיקוסטרואידים עשוי למנוע פגיעה בחוש הטעם ו/או הריח, ללא כל השפעה מזיקה על המהלך הקליני או החומרה של COVID-19.

Allergy and Asthma Proceedings 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • בחולים עם לופוס יציבה ניתן להפסיק את הטיפול ב-Mycophenolate Mofetil (מתוך The Lancet Rheumatology)

    בחולים עם לופוס יציבה ניתן להפסיק את הטיפול ב-Mycophenolate Mofetil (מתוך The Lancet Rheumatology)

    במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי הפסקת טיפול ב- Mycophenolate Mofetil(סלספט) אינה נחותה לעומת טיפול אחזקה בחולים עם לופוס שהשיגו פעילות מחלה נמוכה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאור הרעילות והתחלואה המשמעותית הכרוכה בשימוש ארוך-טווח ב- Mycophenolate Mofetil, ישנה חשיבות רבה לשאלת אפשרות הפסקת הטיפול […]

  • יתרונות טיפול CAR-T בחולים עם הישנות לויקמיה לאחר-השתלה (מתוך כנס ה-European CAR T-cell Meeting)

    יתרונות טיפול CAR-T בחולים עם הישנות לויקמיה לאחר-השתלה (מתוך כנס ה-European CAR T-cell Meeting)

    בחולים עם הישנות B-Cell ALL (או Acute Lymphoblastic Leukemia) לאחר השתלת מח עצם תועדה תוצאות טובות יותר לאחר טיפול CAR-T (או Chimeric Antigen Receptor T-cell) בהשוואה לטיפולים חליפיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-European CAR T-cell Meetingמ מטעם ה-European Society for Blood and Marrow Transplantation – European Hematology Association. ברקע למחקר מסבירים […]

  • סיכון מוגבר לאספירציה עם טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 סביב פרוצדורות תחת הרדמה (JAMA Surgery)

    סיכון מוגבר לאספירציה עם טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 סביב פרוצדורות תחת הרדמה (JAMA Surgery)

    בקרב חולים תחת טיפול בזריקה שבועית של אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 שארית תכולת קיבה רבה, גורם סיכון משמעותי לאספירציה בזמן הרדמה למרות הקפדה על ההנחיות לצום לפני פרוצדורות אלקטיביות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השימוש ההולך וגדל בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 להפחתת משקל ואיזון סוכר […]

  • הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    הבדלים בהיקף העיכוב באבחנת מחלת צליאק בילדים (JAMA Netw Open)

    בילדים באיטליה עם תסמינים פחות ספציפיים או הפרעה בשגשוג תועד עיכוב ארוך יותר באבחנה של מחלת צליאק, בעוד שאלו מתחת לגיל 3 שנים או עם היסטוריה משפחתית מאובחנים מוקדם יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 3,171 ילדים עם אבחנה של מחלת צליאק […]

  • ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    ההשפעה של תכנית למניעת פציעות על בטיחות ילדים (Pediatrics)

    התוכנית למניעת פציעות (The Injury Prevention Program, או TIPP) הינה תכנית ביוזמת האקדמיה האמריקאי לרפואת ילדים משנת 1983 שנועדה לסייע לרופאי ילדים במניעת חבלות לא-מכוונות בילדים. מנתונים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי התוכנית הפחיתה ביעילות את היקף הפציעות בילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם.  ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהתוכנית קיימת מזה כארבעה עשורים, […]

  • חיסון כנגד קורונה מספק הגנה מתונה מפני התפתחות Long COVID בילדים (Pediatrics)

    חיסון כנגד קורונה מספק הגנה מתונה מפני התפתחות Long COVID בילדים (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי לחיסון כנגד נגיף קורונה השפעה מגנה מתונה מפני Long COVID. ההשפעה המגנה של החיסון גדולה יותר במתבגרים בסיכון מוגבר להתפתחות Long COVID ופוחתת עם הזמן. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חיסון מפחית את הסיכון לזיהום בקורונה בילדים, אך ההשפעה של החיסון […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה