IBD

עדויות חדשות תומכות ביעילות משלב Upadacitinib עם סטרואידים בחולים עם קוליטיס כיבית חמורה (Am J Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש התומכות ביעילות משלב Upadacitinib עם סטרואידים לטיפול בחולים עם קוליטיס כיבית אקוטית בדרגה חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלק גדול מהחולים עם קוליטיס כיבית אקוטית בדרגה חמורה נדרשים לעבור התערבות ניתוחית לכריתת מעי גס.

במסגרת המחקר הנוכחי חולים בחמישה בתי חולים עם אבחנה של קוליטיס כיבית אקוטית בדרגה חמורה טופלו ב- Upadacitinib בשילוב עם טיפול תוך-ורידי בקורטיקוסטרואידים.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי התערבות ניתוחית לכריתת מעי גס לאחר 90 ימים. תוצאים משניים כללו את שיעורי היארעות הפוגה קלינית ללא-סטרואידים, תופעות לוואי משנית לטיפול התרופתי ואשפוזים לבתי חולים מכל-סיבה.

מדגם המחקר כלל 25 חולים עם קוליטיס כיבית אקוטית בדרגה חמורה אשר טופלו ב- Upadacitinib, מהם 6 חולים (24%) עברו התערבות ניתוחית לכריתת מעי גס, 15 חולים (83%) השיגו הפוגה קלינית ללא טיפול בסטרואידים, חולה אחד (4%) אובחן עם אירוע תרומבואמבוליזם ורידי, חולה אחד (4%) אובחן עם COVID-19. באשר לתוצא המשני של אשפוזים חוזרים לבתי חולים, מהנתונים עולה כי חמישה חולים (20%) נדרשו לאשפוז חוזר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות של משלב Upadacitinib עם טיפול תוך-ורידי בקורטיקוסטרואידים בחולים עם קוליטיס כיבית אקוטית בדרגה חמורה.

Am J Gastroenterol, Jan 26, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה