Immuno-Therapy Oncology

תכשיר אימונותרפי משולב יעיל כנגד ממאירויות מתקדמות (מתוך כנס ה-Society for Immunotherapy of Cancer)

תכשיר ניסיוני המשלב עיכוב PD-1/L1 עם גירוי תאי T הוביל לבקרת מחלה בשני-שליש מהחולים עם ממאירויות סולידיות מתקדמות שאינן נתיחות, כך עולה מתוצאות ראשוניות שפורסמו במהלך כנס ה-Society for Immunotherapy of Cancer.

תכשיר GEN1046 הינו תכשיר אימונותרפי ראשון מסוגו לעיכוב בקרה חיסונית. נוגדן IgG1 ספציפי משלב עיכוב PD-1/L1 עם אגוניסט ל-4-1BB המגביר את תפקוד תאי T ועשוי לשפר חסימת PD-1/L1.

מדגם המחקר כלל 61 חולים, מהם 12 חולים עם ממאירות מעי גס ורקטום, 9 נשים עם סרטן שחלות, 6 חולים עם סרטן לבלב ומספר דומה של חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC, לצד 28 חולים עם ממאירויות אחרות. החולים קיבלו חציון של 3 משטרי טיפול קודמים, כאשר 23 חולים (37.7%) קיבלו בעבר טיפול לעיכוב PD-1/L1.

חציון משך המעקב עמד על 6 חודשים, כאשר שמונה חולים הפסיקו את הטיפול בשל אירועים חריגים: חמישה בשל עליית אנזימי כבד, חולה אחד בשל רעילות כבדית, פגיעה כלייתית בתיווך מערכת החיסון ודלקת ריאתית.

החוקרים מדווחים כי ב-40 מבין 61 חולים שקיבלו טיפול קודם תועדה בקרת מחלה עם התכשיר הניסיוני , כולל ארבע תגובות חלקיות. מנתוני יעילות ראשוניים ממדגם מורחב של חולים עם סרטן ריאות חוזר/עמיד מסוג NSCLC עלה כי 7 מבין 12 חולים השיגו בקרת מחלה, כולל שלושה חולים עם תגובה חלקית.

אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו ברובם בדרגה קלה או בינונית. ברבע מהחולים תועדה עליה בדרגה 3 באנזימי כבד. רעילות מגבילת מינון תועדה ב-6 חולים, אך המינון הנסבל המקסימאלי טרם נקבע.

החוקרים מדווחים כי באוכלוסיה זו של חולים שקיבלו טיפולים קודמים רבים, כ-65% מהחולים השיגו מחלה יציבה או תגובה לטיפול.

מתוך כנס ה-Society for Immunotherapy of Cancer

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה