Intensive Care

קורס אנטיביוטי קצר יעיל עבור דלקת ריאות בחולים מונשמים (eClinical Medicine)

infusion
מטה אנליזה של מחקרים מבוקרים עם הקצאה אקראית מראה כי קורס אנטיביוטי קצר המיועד לדלקת ריאות בחולים מונשמים לא הביא לעליה בהישנות המחלה

מטה אנליזה של מחקרים מבוקרים עם הקצאה אקראית שפורסמה ב-eClinical Medicine מראה כי קורס אנטיביוטי קצר המיועד לדלקת ריאות בחולים מונשמים (VAP – Ventilator-Associated Pneumonia) לא הביא לעליה בהישנות המחלה. הסקירה כללה חמישה מחקרים שהשוו טיפול ב-VAP באמצעות קורס אנטיביוטי קצר (8 ימים או פחות) לעומת קורס אנטיביוטי ארוך (10 עד 15 ימים). למרות ההנחיות הקיימות עבור טיפול ב-VAP, משך הטיפול האופטימלי אינו ברור, במיוחד במקרים בהם המחלה נגרמת על ידי חיידקים גרם-שליליים שאינם מתסיסים (NF-GNB). בהתאם לכך, המטה אנליזה השוותה את זמני הטיפול השונים לפי ההישנות של המחלה, כמו גם לפי תמותה ב-28 ימים מאבחון המחלה, משך השימוש במכונת ההנשמה, מספר זיהומים חוץ-ריאתיים, הידבקות במזהמים אשר עמידים לטיפול תרופתי ומשך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ (ICU).

חמשת המחקרים כללו 1,069 מטופלים, כך ש-530 טופלו בקורס אנטיביוטי קצר ו-539 בקורס אנטיביוטי ארוך. הסקירה הראתה כי לא היה הבדל מובהק בין הטיפול בקורס הקצר (OR 1.48; 95% CI 0.96 – 2.28) לבין הטיפול בקורס הארוך (OR 1.45; 95% CI, 0.94 – 2.22) מבחינת הישנות של VAP. כמו כן, הממצאים היו דומים עבור VAP שנגרם על ידי NF-GNB (OR 1.90; 95% CI 0.93 – 3.33 לעומת OR 1.76; 95% CI 0.93 – 3.33). בנוסף, לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות עבור תמותה ב-28 ימים מאבחון המחלה, משך השימוש במכונת הנשמה, מספר זיהומים חוץ-ריאתיים, הידבקות במזהמים אשר עמידים לטיפול תרופתי ומשך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ. עם זאת, טיפול בקורס הקצר הפחית משמעותית את השימוש הכללי באנטיביוטיקה.

לכתבה ב- CIDRAP

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה