Interv. Cardiology

חרדה ודיכאון מלווים בסיכון מוגבר להתפתחות גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

בנשים צעירות עם אבחנה של חרדה או דיכאון סיכון גבוה יותר משמעותית להתפתחות גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, דוגמת יתר לחץ דם, היפרליפידמיה וסוכרת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Cardiology.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 71,214 מבוגרים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם בתחילת הדרך, כולם היו חלק ממאגר Mass General Brigham Biobank והיו במעקב למשך עשר שנים. הגיל החציוני של המשתתפים עמד על 50 שנים ו-55.3% היו נשים. הם השלימו הערכה להיארעות חרדה ודיכאון ומצבים קרדיו-מטבוליים דוגמת יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, סוכרת ואירועים קרדיווסקולאריים.

במהלך המעקב, 38% מהחולים פיתחו יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, או סוכרת.

מהנתונים עולה כי בהשוואה למבוגרים ללא חרדה או דיכאון, באלו עם אחת האבחנות תועד סיכוי גבוה ב-55% להתפתחות מצבים המעלים סיכון למחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 1.55, רווח בר-סמך 95% של 1.47-1.64). מניתוח סטטיסטי עלה כי הסיכון היה בולט יותר בנשים לעומת גברים (p<0.001) ובמבוגרים עד גיל 50 שנים לעומת מבוגרים בגילאים מתקדמים יותר (p<0.001).

בקרב נשים צעירות יותר, התפתחות גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם עמד בבסיס 22.1% מהקשר בין חרדה/דיכאון ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, בהשוואה ל-17.7% בכלל המדגם (p<0.05).

החוקרים כותבים כי לא ידוע אם טיפולים לבריאות הנפש, דוגמת נוגדי-דיכאון או פסיכותרפיה, עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם וקוראים להשלים מחקרים במטרה לבחון את הנושא.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה